Friday, October 30, 2009

Proses Pembersihan Sedang Berlaku Dalam Pakatan Rakyat

Copy dari Tulang Besi

Kemasukan Badrul Hisham ADUN Port Kelang ke dalam UMNO jangan ditangisi atau dirisaukan. Ini kerana tindakan pengecut beliau tidak mahu mengosongkan kerusi Port Klang hanya akan menambahkan kebencian rakyat kepada UMNO, Khir Toyo dan Barisan Nasional. Namun yang lagi penting adalah proses pembersihan dalam PKR sedang rancak berjalan.

PKR parti baru. Tidak sampai umurnya 15 tahun. Pada masa PAS berumur 11 tahun, PAS baru sahaja memerintah Terengganu 2 bulan. Di waktu itu UMNO bercadang untuk mengadakan usul tidak percaya kepada PAS. Speaker DUN Terengganu pada waktu itu bernama Taib Selamat dan beliau mewakili PAS.

Seharusnya beliau yang dari PAS boleh melakukan berbagai perkara untuk menghalang usul tersebut dari berjalan. Namun Taib Selamat ini telah "DIBELI" dan beliau telah membenarkan usul tersebut berjalan yang menyebabkan kerajaan PAS Terengganu yang baru berumur 2 tahun itu jatuh.

Kemudian PAS juga telah mengalami berbagai-bagai peristiwa pembelotan oleh kepimpina PAS. Misalnya, bekas SU Agung PAS sendiri pernah lari kepada UMNO, bekas Ketua DEwan Muslimat, bekas Ketua Pemuda. Malahan bilangan ustaz/ustazah yang lari dari PAS kepada UMNO juga cukup banyak. Malahan, golongan ustaz/ustazahlah yang paling banyak meninggalkan PAS kepada UMNO berbanding golongan bukan ulama.

Selepas PRU 1982, PAS menang 5 kerusi Parlimen di Kelantan. PAda waktu itu, bekas Presiden PAS menubuhkan HAMIM dan membawa 4 wakil rakyat PAS di KElantan pergi ke Barisan Nasional. Tinggal Tok Guru Nik Aziz sorang2 dalam Parlimen mewakili PAS.

Dan kemuncak dari pembelotan adalah kemasukan Dato Asri sendiri, bekas Yang Dipertua Agung PAS ke dalam UMNO. Ertinya, Presiden PAS sendiri pernah lari masuk ke UMNO. Apa nak heran.

Kalau nak kata DAP pula, siapa dari DAP yang tak pernah lari ke BN/MCA/Gerakan. Kalau saudara ingat, Chua Jui Meng itu dulu pernah aktif dalam DAP, seterusnya Kerk Kim Hock bekas SU DAP pun skrang dah join dgn BN, kita ingat lagi Liew Ah Kim dan Wee Chee Keong yang lari dari DAP dan tubuhkan MDP. Dulu kita pernah dengar nama Hu Sepang di Seremban juga telah hilang. Dan banyak lagi contoh orang2 DAP yang telah lari meninggalkan perjuangan parti mereka.

Jadi, janganlah kita pula bukak mulut kita dan menyalahkan PKR atas apa yang berlaku pada PKR sekarang ini. ORang2 PAS harus melihat sejarah mereka dahulu yang penuh dengan pembelotan dan pengkhianatan oleh ahli dan pemimpin2 mereka satu masa dahulu.

SAya masih ingat lagi waktu saya bersekolah, saya dengar Mustafa Taib kuat mengatakan UMNO kafir, tapi pada tahun 1998 saya seperti tidak boleh percaya mendengar suara Mustafa Taib memberikan ceramah beliau dalam satu majlis UMNO di TTDI Jaya.

Oleh sebab itu, saya tak heran sikit pun bila Ezam masuk UMNO sekaligus menjilat semua ludah beliau. Ini kerana saya telah melihat orang yang pernah mengkafirkan UMNO menjilat balik UMNO. Apa nak heran Ezam Mat Nor?

Kemuncak Pembelotan Dalam PAS Adalah Usaha Membawa PAS Kepada UMNO

KEmuncak ujian kepada PAS sekarang ini adalah bagaimana PAS sebagai sebuah jemaah dan parti dapat menghalang usaha membawa PAS kepada UMNO.

PAS pada waktu ini sedang dikawal perjalanan mereka oleh orang2 yang mahukan PAS bersama UMNO.

Ujian besar kepada PAS adalah bagaimana menghalang PAS itu sendiri dari belot kepada rakyat Malaysia terutama mereka yang telah mengundi PAS 2004.

Dan saya mahu mengingatkan semua ahli dan penyokong serta kepimpinan PAS di semua peringkat supaya jangan putus asa dan jangan lari dari ujian ini.

Mesti kita berlawan walaupun kita berseorangan dalam perlawanan ini. Usaha membawa PAS kepada UMNO wajib dihalang oleh setiap ahli PAS.

Nampaknya, sejarah pembelotan kepada PAS ni bermula di Terengganu dan nampaknya penyakit pembelotan itu sekali lagi diekspot oleh Terengganu. Sepertinya, produk utama PAS Terengganu ni adalah "pembelotan".

Akhir kata, ada seorang "mangkuk UMNO" dalam blog saya ni yang kuat memfitnah beberapa pimpinan PAS sperti Mujahid Yusuf Rawa (yang kenal saya sewaktu saya masih bayi lagi), Dr Lo Lo, Dr Wahab dsbnya sebagai cuba untuk mencipta jemaah dalam jemaah dan cuba membuat konspirasi mengambil alih kepimpinan PAS.

Semua ini FITNAH YANG PALING BESAR, walaupun mangkuk ni sanggup bersumpah. Tapi apa nak heran sedangkan budaya sumpah palsu ni dah begitu meluas dalam UMNO i.e. Saiful Bukhari. Selepas si Saiful bersumpah, keluar dua laporan perubatan SAiful dari PUSRAWI dan HKL yang menyatakan bahwa SAiful tidak pernah diliwat.

Jadi, mangkuk yang bersumpah ni sumpah dia palsu. Dan kes Saiful ni membuktikan bahawa sumpah TAK BOLEH JADI BUKTI dalam apa2 sahaja kes.

Pada Mangkuk ni, saya cuma nak katakan, tunggulah pembalasan Allah ke atas kamu sebab kamu menjual nama Allah untuk kepentingan politik murahan kamu.

Mujahid Yusuf Rawa ni kawan baik kepada keluarga saya dan ayah ibu saya kenal beliuau semenjak Mujahid masih kecil lagi. Orang seperti Mujahid ni orang lurus dan tidak suka berbohong, jauh sekali berkonspirasi. Mujahid dahulu pernah mengunjungi rumah saya di Ampang bersama keluarga beliau.

KAHKAHKAH saya gelakkan si mangkuk UMNO ni sebab dia tak tahu Mujahid Yusuf Rawa ni dah kenal saya semenjak saya bayi dan keluarga saya sudah kenal beliau semenjak beliau masih bersekolah rendah lagi. Dengan kata lain, keluarga Mujahid Yusuf Rawa ni kawan rapat keluarga saya sejak dahulu lagi.

Ibu saya bercerita, walaupun arwah bapa saya tidak memegang apa2 jawatan di PAS Pusat, tapi ayah Mujahid ni akan selalu menziarahi rumah kami dan ayah saya mendapat banyak laporan berkenaan perkembangan dalaman PAS pada waktu itu.

Misalnya pada malam Dato Asri meletakkan jawatan, ustaz Yusuf Rawa telah cuba untuk menghubungi Dato Asri kerana risau akan keadaan Dato Asri. Namun, orang-orang Dato Asri pada waktu itu tidak izinkan Ustaz Yusuf Rawa dan beberapa pimpinan PAS lain untuk menghubungi beliau.

Kepada Mangkuk UMNO yang menuduh Mujahid terlibat dalam konspirasi mahu mengambil alih kepimpinan PAS dan menggantikan dengan IRC, saya nak kata berenti lah buat bohong. Kau tu UMNO. Lebih baik kau pegi usrah dengan tokeh judi kau. PEgi usrah dgn Lim Goh Tong.

Tulang Besi

1 comment:

fawi said...

good history record....tqvm

Linkwithin