Saturday, December 31, 2011

Ceramah Umum



Ceramah bersama
  • Tuan Haji Mohamad Sabu 
  • Laksamana Pertama (B)Imran Abd Hamid
  • Dr. Najihatul Solehah
  • Ustaz Ismi Mohd Taib
  • di Kg Nasarudain Seri Iskandar
  • pada 4 Jan. 2012 
  • Rabu 9.00 malam.

Jemput hadir beramai ramai

Friday, December 23, 2011

Antara dua darjat- tahi dan ludah

  • Turun bendera gambar PM..hina dan perlu diludah dan dimaki..UMNO bising
  • Hadiah kek tahi mulia dan perlu disanjung..akhirnya mereka sendiri yang makan... PR diam je


hincitkan aje...

Muak dah kami dengar tentang Hassan Ali...pecat je le kalau masih degil..x guna di simpan daging busuk ni...


Thursday, December 22, 2011

udah keme kabor kan..kaki kencing



 Rujuk artikel terdahulu...malam ni dapat slot temubual dalam TV 3 1/4...letih lah layan mamat ni

Ulasan Terkini SU Akhbar TG Nik Aziz Berhubung Laporan Akhbar The Star

Merujuk kepada laporan muka hadapan The Star hari ini yang memetik bahawa pendirian Dato Dr Hassan Ali disokong oleh YAB Tuan Guru al-Mursyidul Am, sukalah dinyatakan bahawa YAB Tuan Guru al-Mursyidul Am PAS tidak pernah mengeluarkan sebarang kenyataan samada menyokong atau tidak pendirian Dato Dr Hassan Ali. Kenyataan terakhir YAB Tuan Guru dalam isu Dato Dr Hassan Ali ialah menyerahkan isu ini untuk dikendalikan oleh Pesuruhjaya PAS Selangor dan seterusnya pimpinan PAS peringkat pusat. Justeru, tidak timbul isu YAB Tuan Guru al-Mursyidul Am PAS menyokong pendirian terkini Dato Dr Hassan Ali.

Sukacita dimaklumkan bahawa YAB Tuan Guru al-Mursyidul Am PAS masih berehat di dalam wad selepas dimasukkan ke sana pada hari Isnin, 19 Disember 2011. Keadaan beliau stabil dan insya-allah akan dibenarkan keluar sedikit masa lagi.

Wednesday, December 21, 2011

apa ditunggu lagi..


Isu Dr. Hassan Ali yang mempersoalkan dasar Negara Berkebajikan yang telah di bahas dan di luluskan dalam Muktamar PAS yang lalu mendapat respon dari Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar, beliau berkata " tindakan bekas pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Dr Hasan Ali mempersoalkan konsep negara kebajikan anjuran parti itu seperti mengisytiharkan perang terhadap parti Islam itu.

Bagi TBO amat wajar Dr, Hassan Ali meninggalkan PAS dan menyertai UMNO pujaaanya jika dasar yang telah  diputuskan secara kolektif pun boleh beliau pertikaikan. Amat memalukan  bagi beliau  yang mempunyai ijazah phd dan juga bekas pimpinan tertinggi bersikap demikian.  Pengerusi  Jawatan Kuasa Tata Tertib PAS Pusat tak nak ambil tindakan ke..atau  masih nak simpan duri dalam daging ni sampai membusuk.

Kepada Dr. Hassan Ali  kami ucapkan sayonara,  pergilah kamu ke sebelah sana..apa lagi ditunggu letaklah jawatan sebagai ADUN dan jua EXCO  Kerajaan Negeri Selangor. Tak hinggin kami nak dengar moti basi lapuk kamu tu. Selamat jalan romeo...

Terserlah sudah...

Saturday, December 17, 2011

Nasharudin Mat Isa dan Hassan Ali kaki kencing

Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali (gambar) berkata, Ustaz Nasharudin Mat Isa tidak pernah datang ke mesyuarat PAS sejak muktamar yang lalu walaupun dilantik sebagai AJK PAS Pusat dan Pengerusi Lajnah Antarabangsa PAS.


Datuk Dr Hassan Ali pula hanya sesekali sahaja datang ke mesyuarat PAS Pusat tetapi tidak pernah datang ke mesyuarat PAS negeri selepas dilantik semula sebagai ahli perhubungan.

Mustafa berkata demikian dalam wawancara khas dengan wartawan Harakah dan Harakahdaily semalam.

Nasharudin Mat Isa ni kalau kuliah beliau ada 12 kali setahun beliau hanya datang 2-3 kali je...tanya mereka yang menjadi jemaah tetap di SPPK Jalan Dungun, Kuala Lumpur, tu belum lagi isu keluarga beliau semasa beliau menetap di Bandar Tun Hussein Onn. Nama je masa tu Timbalan Presiden PAS ( masa itu)hanya sekali dua je berkuliah di surau dan masjid kawasan sekitar Bandar Tun Hussein Onn dan Serdang dalam tempoh beberapa tahun menjadi YB dan Timbalan Presiden PAS.



Isu YB Dr. Hassan Ali malas nak ulas.. lah dah jelas sangat dah...

Monday, October 10, 2011

RM250m: National Feedlot Corporation Sdn Bhd under investigation!

High Impact Project under the Ninth Malaysia Plan

We have received complaints regarding the generous soft loan of RM250 given to Agroscience Industries Sdn Bhd that belongs to Datuk Dr. Mohamad Salleh Ismail (Datuk Shahrizat Jalil’s husband) and confirmed by an industry insider. Datuk Salleh was the former head of Technology Park Malaysia (TPM) and the current Chairman of IJN. Based on the info received, National Feedlot Corporation Sdn Bhd is very much controlled by family members (son and daughter) operating from a posh office at 3A01, Block A, Pusat Dagangan Phileo Damansara 1, No. 9, Jalan 16/11, Off Jalan Damansara.




From left: Representatives of the Finance Ministry Norizah Bahari and Datuk Ibrahim Mahaludin Puteh, Izran and Mohamad Salleh at the signing of the loan facility agreement with between the government and NFC.

The project was masterminded by Rosli Mai Lam the director of Lazuli Sendirian Berhad and also a partner in this project. Dr Rosli of Lazuli as known to the players in the industry only out to make MONEY by supplying cattle and other complementary supplies to anyone entering livestock industry in Malaysia. Most instances, almost everyone interested in the easy commissions on the supply of livestock from Australia, New Zealand or Mexico.

Based on our initial investigation, the official announcement was made by Tan Sri Muhyiddin Yassin when he was Minister of MOA (Ministry of Agriculture).

Agriculture and Agro-Based Industry Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin said this was because beef price in the world market had increased, and without entering into contracts with beef-suppyling nations such as Australia, there would be no guarantee of continuous supply and stable price.

He said this was also in line with the government’s aim of increasing beef production to 40 per cent by 2015.

“I have suggested the setting up of a consortium to import cattle for farms in the country on a continuous basis.

“I have met the biggest Australian beef producer and supplier which is keen to collaborate with Malaysian beef suppliers,” he told reporters after opening the “Beef Production Industry Development” seminar here today.

Muhyiddin said the consortium would be set up in two months’ time and the ministry had proposed that National Feedlot Corporation Sdn Bhd lead the consortium.

Reported by BERNAMA February 18, 2008

Objective of the National Feedlot Project: To meet the rising demand for meat, the development of the beef industry will be implemented through the establishment of the National Feedlot Centre. Based in Gemas, the National Feedlot Centre is a joint project between Negeri Sembilan and the Federal Government through the Ministry of Agriculture and Agro-based Industry (MOA) and is expected to be instrumental in attaining the targeted 28% self-sufficiency level for beef production by 2010. Mandated as an integrator for the project, National Feedlot Corporation Sdn Bhd is owned by Agroscience Industries Sdn Bhd with participation from the Government of Malaysia. Its commercial interest is the development of a planned, integrated and sustainable Malaysian beef industry through the development of the fully integrated livestock farming and beef production facility that manages the import of livestock, feedlotting, slaughtering, processing, packing and marketing of beef in Malaysia.

Our Chief I.O has gathered enough evidence to date and started on verification process to study the case in greater detail based on the initial lead given by the industry insider.

Projek Suami Shahrizat dan anak ..umur 20an dah jadi jutawan

Projek RM250juta hangus macam tu saja dek penangan menteri..!!
Projek RM250 juta isteri menteri berbangkit lagi



Dakwaan pemberian projek sekitar RM250 juta membabitkan suami dan anak seorang menteri kabinet yang menemui kegagalan berbangkit lagi dalam parlimen hari ini.

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, ia antara program yang diumumkan perdana menteri dalam Rancangan Malaysia atau belanjawan, tetapi tidak membawa sebarang hasil.

"Izinkan saya untuk memberikan beberapa contoh kegagalan tersebut: Projek ternakan feedlot yang menelan belanja sekitar RM250 juta yang membabitkan suami dan anak seorang menteri di dalam kabinet perdana menteri," katanya.

Anwar berkata, soalan itu sudah dibangkitkannya sejak tahun lepas tetapi tidak pernah dijawab oleh perdana menteri mahupun menteri yang bertanggungjawab.

Sedangkan, tambahnya, jumlah peruntukan itu sama dengan potongan subsidi gula yang ditanggung rakyat.

Friday, September 16, 2011

Setelah 54 Tahun Tanah Melayu Merdeka



Oleh Hassan Ahmad

Pada 31 Ogos 2011, genaplah 54 tahun Persekutuan Tanah Melayu mencapai kemerdekaannya daripada kerajaan British.

Namun sesetengah ahli sejarah mendakwa bahawa British sebenarnya tidak “menjajah” Tanah Melayu. Mereka cuma campur tangan dalam hal ehwal pentadbiran Tanah Melayu melalui Perjanjian Pangkor dengan raja dan para pembesar Perak pada 1874. Atau dikatakan juga bahawa British cuma menjadikan negeri Melayu sebagai protected Malay States atau “Negeri-negeri Melayu yang “dilindungi” oleh British. Dalam Perjanjian Pangkor disebut;

“Bahawasanya keadaan huru-hara sedang berlaku dalam Kerajaan Perak disebabkan oleh ketiadaan pemerintah yang tetap di negeri itu dan tidak wujud kuasa yang berkesan untuk melindungi rakyat dan menjamin hasil usaha mereka, dan bahawasanya sebilangan besar orang Cina yang diupah dan sejumlah besar wang yang dilaburkan dalam perusahaan bijih timah di Perak oleh rakyat British dan lain-lain yang bermastautin dalam Tanah Jajahan Duli Yang Maha Mulia Baginda Queen, dan lombong serta harta tersebut tidak dilindungi secukupnya, dan kegiatan lanun, pembunuhan, pembakaran sengaja berlaku dengan berleluasa di negeri tersebut, dan ini menyebabkan perdagangan dan kepentingan British terjejas teruk, dan bahawasanya sesetengah pembesar semasa Kerajaan Perak telah menyatakan ketidakmampuan mereka mengawal kacau-bilau yang melanda sekarang …”

[Teks yang diterjemahkan daripada teks asal dalam bahasa Inggeris, diterbitkan dalam buku Perjanjian & Dokumen Lama Malaysia, terbitan Institut Terjemahan Negara Malaysia, 2008].

Pihak British dikatakan menggunakan “kekacauan” yang berlaku di Perak itu sebagai alasan bagi mereka untuk campur tangan dalam hal ehwal pentadbiran negeri Melayu. Mereka berkata bahawa Raja Melayu tidak pandai mentadbir negeri atau tidak berupaya menyelesaikan huru-hara akibat pergaduhan dalam kalangan puak yang merebut kekayaan hasil bumi Tanah Melayu.

Hakikatnya, rancangan British adalah menguasai ekonomi Tanah Melayu atau untuk melindungi kepentingan perniagaan mereka di Perak. Mereka tidak mahu kuasa lain, misalnya Belanda, menguasai ekonomi Tanah Melayu. Jadi, untuk mencapai matlamat itu mereka perlu menguasai negeri Melayu.

___

Datuk Dr. Hassan Ahmad, Ketua Eksekutif Yayasan Karyawan. Beliau juga bekas wakil tetap Malaysia ke UNESCO dan bekas Ketua Pengarah Dewan Bahasa dan Pustaka.

Kolum ini diambil daripada Dewan Masyarakat Ogos 2011. Kandungan kolum telah disunting daripada kandungan asal.

Saturday, September 10, 2011

GST-Dulu lagi keme udah berabo-sape ngecek



Cabutan dari Akta Cukai perkhidmatan 1975-Mengandungi segala pindaan hingga 1 Januari 2006


AKTA CUKAI PERKHIDMATAN 1975
Suatu Akta bagi mengadakan peruntukan untuk mengenakan,
mendapatkan secara levi dan memungut cukai perkhidmatan.
[1 Mac 1975, P.U. (B) 52/1975]
MAKA INILAH DIPERBUAT UNDANG-UNDANG oleh Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong dengan nasihat dan persetujuan Dewan Negara dan Dewan Rakyat yang bersidang
dalam Parlimen, dan dengan kuasa daripadanya, seperti yang berikut:

BAHAGIAN I
PERMULAAN

Tajuk ringkas, pemakaian dan permulaan kuat kuasa
1. (1) Akta ini bolehlah dinamakan Akta Cukai Perkhidmatan 1975 dan hendaklah terpakai di seluruh Malaysia, tidak termasukLangkawi, Labuan dan Tioman.
(1A) Akta ini tidaklah terpakai bagi kawasan yang dikenali sebagai
Kawasan Pembangunan Bersama.
(2) Akta ini hendaklah mula berkuat kuasa pada tarikh yang
ditetapkan oleh Menteri melalui pemberitahuan dalam Warta.
Tafsiran
2. (1) Dalam Akta ini, melainkan jika konteksnya menghendaki
makna yang lain—
“barang” termasuklah apa jua jenis makanan,barang;
“bulan kalendar” ertinya sesuatu bulan yang dihitung mengikut
kalendar Gregory;8 Undang-Undang Malaysia AKTA 151
“ditetapkan” ertinya ditetapkan oleh peraturan-peraturan yang
dibuat di bawah Akta ini;
“dokumen”mempunyai erti yang diberikan kepadanya dalam
seksyen 3 Akta Keterangan 1950 [Akta 56];
“Kastam” ertinya Jabatan Kastam dan Eksais Diraja;
“Kawasan Pembangunan Bersama” mempunyai erti yang diberikan
kepadanya dalam seksyen 2 Akta Pihak Berkuasa Bersama Malaysia–
Thailand 1990 [Akta 440];
“Ketua Pengarah” ertinya Ketua Pengarah Kastam dan Eksais,
yang di l ant ik di bawah subs eksyen 3(1) Akt a Ka s t am 1967
[Akta 235];
“komputer” mempunyai erti yang diberikan kepadanya dalam
seksyen 3 Akta Keterangan 1950;
“Labuan” ertinya Pulau Labuan dan pulau ttanggungannya, iaitu,
Rusukan Besar, Rusukan Kecil, Keraman, Burung, Papan dan
Daat;
“Langkawi” ertinya Pulau Langkawi dan semua pulau yang
berdampingan dan terletak lebih dekat dengan Pulau Langkawi
daripada dengan tanah besar;
“Menteri” ertinya Menteri Persekutuan yang bertanggungjawab
atas kewangan;
“orang” termasuklah orang perseorangan, sesuatu firma, sesuatu
pertubuhan, sesuatu persatuan, sesuatu syarikat dan tiap-tiap orang
juredikal lain;
“orang yang kena membayar cukai” ertinya mana-mana orang
yang ditetapkan sebagai orang yang kena membayar cukai;
“pegawai kanan kastam” ertinya mana-mana pegawai kanan kastam
sebagaimana yang ditakrifkan dalam subseksyen 2(1) Akta Kastam
1967;
“pegawai yang berpatutan” ertinya mana-mana pegawai yang
bertindak dalam menunaikan kewajipannya di bawah Akta ini,
sama ada kewajipan itu diberikan kepadanya secara khas atau am,
atau secara nyata atau tidak langsung;
“penalti” ertinya apa-apa caj yang genap masanya dan kena
dibayar di bawah seksyen 16;
“peraturan-peraturan” ertinya peraturan-peraturan yang dibuat
di bawah Akta ini;
“perkhidmatan yang kena dibayar cukai” ertinya mana-mana
perkhidmatan yang ditetapkan sebagai perkhidmatan yang kena
dibayar cukai;
“pe r tukaran data elektronik” e r t inya pemindahan, daripada
komputer ke komputer, transaksi perdagangan dan pentadbiran dengan menggunakan standard perutusan yang dipersetujui untuk menstrukturkan data berhubung dengan sesuatu transaksi;
“surcaj” ertinya apa-apa caj yang genap masanya dan kena dibayar di bawah subseksyen 20(3);
“tempoh yang kena dibayar cukai” ertinya, tertakluk kepada subseksyen 12(2), dua bulan kalendar atau sebahagian daripadanyayang berakhir pada hari terakhir bagi bulan kalendar yang kedua
itu:
“Tioman” ertinya pulau Tioman dan pulau-pulau Soyak, Rengis,
Tumok, Tulai, Chebeh, Labas, Sepai dan Jahat.
(2) (Dipotong oleh Akta A1182).
2A. Bagi maksud Akta ini, sesuatu zon bebas hendaklah disifatkan
sebagai suatu tempat di luar Malaysia.
Dalam seksyen ini, ungkapan “zon bebas” mempunyai pengertian
yang sama yang diberikan kepadanya di bawah seksyen 2 Akta
Zon Bebas 1990 [Akta 438].

BAHAGIAN II
PENGENAAN CUKAI

Pengenaan cukai
3. Cukai perkhidmatan hendaklah dikenakan dan didapatkan secara levi mengikut Akta ini atas apa-apa perkhidmatan yang kena dibayar yang disediakan oleh mana-mana orang yang kena membayar cukai.

Penentuan caj dan nilai
4. Bagi maksud Akta ini, caj, premium atau nilai yang ke atasnya cukai perkhidmatan kena dibayar hendaklah dipastikan seperti yang berikut:
(a) dalam hal perkhidmatan yang kena dibayar cukai bagi—
(i) p e n j u a l a n b a r a n g o l e h s e s e o r a n g y a n g k e n a
membayar cukai kepada—
(A) seseorang yang tiada kaitan dengan orang yang kena membayar cukai itu, harga sebenar yang
baginya barang itu dijual; atau
(B) seseorang yang ada kaitan dengan orang yang kena membayar cukai itu, harga yang padanya
barang itu sepatutnya akan dijual dalam perjalanan biasa perniagaan kepada seseorang
yang tiada kaitan dengan orang yang kena membayar cukai itu;
(ii) pembekalan barang, jika tiada caj dikenakan bagi pembekalan barang itu, harga yang padanya barang itu sepatutnya akan dijual dalam perjalanan biasa perniagaan kepada seseorang yang tiada kaitan dengan orang yang kena membayar cukai itu;
(b) dalam hal perkihdmatan yang kena dibayar cukai, selain perkhidmatan yang kena dibayar cukai yang dinyatakan dalam perenggan (a)—(i) y a n g d i s e d i a k a n o l e h s e s e o r a n g y a n g k e n a membayar cukai kepada seseorang yang tiada kaitan dengan orang yang kena membayar cukai itu—
(A) caj yang dikenakan atau dipungut; atau
(B) premium bagi perlindungan insurans,
bagi perkhidmatan yang kena dibayar cukai itu;
(ii) y a n g d i s e d i a k a n o l e h s e s e o r a n g y a n g k e n a
membayar cukai kepada seseorang yang ada kaitan dengan orang yang kena membayar cukai itu, caj
atau premium yang dikenakan atau yang dipungut bagi perkhidmatan yang kena dibayar cukai itu
yang sepatutnya akan disediakan dalam perjalanan biasa perniagaan kepada seseorang yang tiada kaitan dengan orang yang kena membayar cukai itu;
(iii) jika tiada caj atau premium yang dikenakan atau dipungut, caj atau premium yang sepatutnya akan dikenakan atau dipungut dalam perjalanan biasa perniagaan bagi menyediakan perkhidmatan yang kena dibayar cukai kepada seseorang yang tiada kaitan dengan orang yang kena membayar cukai
itu.
Kadar cukai
5. (1) Menteri boleh melalui perintah yang disiarkan dalam Warta menetapkan kadar cukai perkhidmatan yang hendaklah dikenakan dan didapatkan secara levi di bawah Akta ini.
(2) Menteri boleh dari semasa ke semasa melalui perintah yang disiarkan dalam Warta mengubah atau meminda kadar cukai yang ditetapkan di bawah subseksyen (1).

(3) Apa-apa perintah yang dibuat di bawah subseksyen (1) dan
(2) hendaklah, pada mesyuarat Dewan Rakyat yang diadakan selepas sahaja sesuatu perintah itu dibuat, dibentangkan dalam mesyuarat itu dan hendaklah, apabila tamat tempoh seratus dua puluh hari dari tarikh dibentangkan itu atau dari sesuatu tempoh lanjutan sebagaimana yang Dewan Rakyat boleh mengarahkan melalui ketetapan, terhenti berkuat kuasa jika dan setakat mana ia tidak disahkan oleh ketetapan yang diluluskan oleh Dewan Rakyat dalam tempoh seratus dua puluh hari tersebut atau, jika tempoh itu telah dilanjutkan, dalam tempoh yang dilanjutkan itu.

(4) Jika sesuatu perintah itu terhenti berkuat kuasa secara keseluruhan atau sebahagiannya sebagaimana yang diperuntukkan dalam subseksyen (3), apa-apa cukai perkhidmatan yang dikenakan
menurut perintah itu atau, mengikut mana-mana yang berkenaan,sesuatu bahagian daripada perintah itu yang terhenti berkuat kuasa hendaklah, tertakluk kepada peruntukan subseksyen (5), kena dibayar balik kepada orang yang olehnya cukai perkhidmatan itu dibayar.
(5) Kecuali selainnya diarahkan oleh Menteri, tiada sesuatu cukai perkhidmatan yang kena dibayar balik di bawah pe runtukan subseksyen (4) boleh dibayar balik, melainkan jika orang yang berhak kepada pembayaran balik itu membuat suatu tuntutan pembayaran balik itu kepada Ketua Pengarah dalam tempoh satu tahun dari tarikh perintah itu terhenti berkuat kuasa secara keseluruhan a t a u s e b a h a g i a n n y a s e b a g a i m a n a y a n g d i p e r u n t u k k a n o l e h subseksyen (3); dan tuntutan itu hendaklah dibuat secara bertulis
dan hendaklah mengandungi apa-apa butir sebagaimana yang Ketua Pengarah boleh melalui perintah menghendaki.

Kuasa Menteri untuk mengecualikan dan membayar balik
6. Menteri boleh, bagi sesuatu hal tertentu, tertakluk kepada apaapa syarat sebagaimana yang difikirkannya patut dikenakan—
(a) mengecualikan mana-mana orang atau kelas orang daripada pembayaran kesemua atau sesuatu bahagian daripada cukai perkhidmatan yang jika tidak, sepatutnya kena dibayar oleh orang itu atau kelas orang itu;
(b) menge cua l ikan mana -mana pe rkhidma t an a t au ke l a s perkhidmatan daripada kesemua atau sesuatu bahagian daripada cukai perkhidmatan yang jika tidak, sepatutnya dikenakan cukai;
(c) mengarahkan pembayaran balik kepada mana-mana orang atau kelas orang kesemua atau sesuatu bahagian daripada cukai perkhidmatan yang dibayar oleh orang itu atau kelas orang itu; atau
(d) mengarahkan pembayaran balik kepada mana-mana orang atau kelas orang kesemua atau sesuatu bahagian daripada penalti yang dibayar oleh orang itu atau kelas orang itu.

link berkaitan

Najib bertanggungjawab
Najib nafi
Pandangan MP Kuala selangor

Tuesday, July 12, 2011

Bersih - Menteri BN dan TV3 BANGANG!!!Ngecek kantoiii lagi

“Salahkan angin, polis tak tembak ke arah hospital.” Itu penjelasan Menteri Kesihatan Datuk Seri Liow Tiong Lai bersabit bukti gambar dan video yang memaparkan tembakan gas pemedih mata dan air berkimia ke arah Hospital Tung Shin ketika menyuraikan perhimpunan Bersih 2.0 Sabtu lalu.Tak caya tengok video ni...bangang nak mampus punya menteri!!!Jawabkan aye lekaihhhh!!!!



Ini berita paling sahih..TV 3 BODOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!haha

gambor dari Gang TBO
Hensem Bro ni :)



Muka poyo je mamat ni..uwekksss

Monday, July 4, 2011

Donlod dan Seborkan Single Terbaru Kumpulan Libanglibu!!!


Kumpulan Libanglibu - Bersih

Bangun wahai anak muda
Buktikan kuasa ditangan kita
Kita rakyat satu Malaysia
Adalah Raja yang sebenar!!

Ayuh teman bangkit bersama
Mari berjuang berhimpun semua
Hanyunkan langkah anak muda
Menuju kita ke jalanraya ….

Bersih!!!
Bersih….Bersih…Bersih
Bersih bersih

Senarai Pengundi harus bersih
Dari setan dan hanturaya
Muliakan demokrasi tercinta
Untuk rakyat satu Malaysia

Lawan. Lawan . lawan tetap lawan!!

Bangkit terus bangkit rakyat
Bersih negara dari rasuah
Moga anak cucu kita
Tidak akan jadi parah

Parah ..Parah!!!
Parah ..Parah!!!

Cakap tak serupa bikin
Rakyat dah mula naik angin
Kapla najib dan pusing
Rosmah dahnak tertonggeng

Tongeng..tongeng….!!1
Tongeng..tongeng….!!1

solo

Kita mahu Bersih
Bersih segala gala
Bukan cuma retorik
Rakyat jadi getik

Getik getik
Getik getik

Bangun wahai anak muda
Buktikan kuasa ditangan kita
Kita rakyat satu malaysia
Adalah Raja yang sebenar!!

Lagu & Lirik :JW
Studio Rakaman :Real Metallers Studio

Friday, July 1, 2011

Sangkelembair udah ngamok..

Sangkelembair kata :

kalau org islam, cina, india berimpun beramai ramai, beribu ribu lantas..ber arak ke kedutaan asing Borak Obama, bersepandok, berkaki ayam, tak berbaju, bersenting lengan, kuyup basah dgn peluh masin hapak, org yang bera arak itu siapa, Org merah putih pun ader, org hijau putih pun ader, org beroket pun ada, sume ada, dan....saya " Org German ni pun ada bersile, berpeluh. dan ANDA dimana waktu itu.



Kenapa kita nak jadi takut, gusar, ada yg tak lena tidor, ngelabah mcm ayor bah, panas buntut mcm duduk atas bara api ubat nyamok lakunye hanye kerana perhimpunan yg dibin atau dibintikan dan diberinama BERSIH itu, kemon lah der, kemun lah..buat apa nak takut,



Bukan kah dalam sorat kabor utusan dan yg tak diutus utuskan pernah berkata : Kerajaan ( Gomen ) telah mendapat kembali sokongan Rakyat. habis tu buat apa nak takut, kalau diorang sokong gomen kita, tak ada sesiapa pun yg akan datang ke perhimpunan itu nanti. ini....mael lambung lah, tak takut apa bende pun nye..!!



Biorkan saja deme nak berimpun, buat apa nak sekat sekat mcm sikat tersekat kat rambut Mael lambung ni, nanti lagi disekat, lagi diaorang tak caya kat gomen,

biorkan.. sekurangnye jadi kayu pembaris ukur sokongan rakyat pada gomen. sekurang kurang nya kita dapat tahu....



" Kerajaan mendapat sokongan rakyat" bermakna ramai yg sokong gomen sekarang ni, apa yang kita nak gigil gigil takut..( apa pun tak boleh, apa pun tak boleh - Jambu maharaja lawak ).



Ada org kata kedai kedai tak laku, ekonomani merudum pada hari itu, karipaf mak temah tak laku, ayor temikair gan ayo soya tak laku, nasi lemak leha janda pun tak laku pada hari itu kalau perhimpunan itu di lesenkan. benarkah fakt fakt itu.



Tapi yang heranye....kenapa waktu raya melayu, raye cine, raya india, waktu mkn angin bercuti cuti malaysia, balik kampong mandi mande, mkn ikan bakor, dan sambair bacang mangga tak kata rugi pun, tak ada pulak kome bisin bisin berkokok mcm ayam jagor pak leman atas tunggul kayu. Ce kome kire...setawun ada 366 ari. dan deme berimpun hanya separuh ari je, lebih lebih pun dari jam 8.am sampair jam 8 malam. tak kan le satu hari dah makan habok, dah bangkerap c , setawun berapa banyak untung dapat. ( apa pun tak boleh, apa pun tak blehh )



YDP YADIM kata : berjangah dgn syariat dan nilai nilai islam, yg ber arak bagai nak rak ke US Embasy itu hari, yg berarak bagai nak rak ISU GAZA itu hari, tak bercangah pun umpama bangkor hanyut di sungai perak yg bercangagh cangah ropenye, kenapa pulak PERKASA dan PEMUDA nak berhimpun boleh plak, tak bercangah pun dan diam pulak YADIM, dan tak Haaarrrrammmm punnn.



Bace ler buku pelembagaan perkara 10 perlembagaan persekutuan yg menjamin hak hak warganegara utk berhimpun secara amannnnnnnnn.



ada org kata, perhimpunan itu bermotifkan politiking dan politikus,

Rasanya kedua dua pun nak meraih sokongan dan berhasrat mendapatkan undi, dan kedua duanya ada kepentingan, kedua duanya melambangkan perpaduan dan kesepekatan dan kedua duanya berhasrat dgn baik, kedua duanya dianjurkan tanpa niat mahu menghuru harakan...



PERBEZAANNYE....



1 dianjurkan oleh gomen kerajaan kita dapat liputan baik punya cilokkk..

1 dianjurkan org lain plenet pluto, semuanye tak baik, lu pikirlah sendiri sikap perajudis media media dan orang orang perseorangan itu.



Kenapa pulak, Jabatan undang undang dan hak asasi manusia ( JUHAM ) menyelar kenyataan Timbalan KPN nak buat tangkapan jika perlu. kenapa tak nak rujuk para 10 perlembagaan persekutuan itu.



Ada org kata perhimpunan itu tak perlu, buat jer semayang hajat kat surau atau mesejid, mintak je apa yang nak mintak, mohon pada tuhan apa yang nak mohon.

tapi ...ISU GAZA tak buat mcm itu pun, ISU perkasa tak buat mcm itu pun, ISU himpunan sejuta belia tak buat mcm tu ponggg. ( kena pale sendiri )



Dalam UTUSAN :



surat khabor itu hari...depan kedutaan BORAK OBAMA himpunan egeresif sampair bakor bakor, sampair kelor kelor badan sendiri, tak pulak salah dlm pergertian BERSALAH, Polih asik wusshaa jer, bukannya nak larang pun nye, tak rotan pun, tak gari pun, siap bagi ayor oren dgn straw bengkok ala ala Cafe gitu. kenapa kompolan Binti BERSIH itu nak berimpun bersile tak bleyyy. ce... citer, ce...citer.



Harap harap hantu kak limah tak terbahak bahak ketawa tersembor semborr..

Thursday, June 30, 2011

Bernilainya RM 1.00


Dari Malaysia Kini

Tian Chua kekal sebagai ahli parlimen Batu, kata speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia hari ini.

Katanya, kelayakan Chua hanya lucut jika beliau didenda melebihi RM2,001.

Minggu lalu, Pandikar berkata pihaknya telah menghubungi Pejabat Peguam Negara untuk nasihat berhubung implikasi hukuman denda RM2,000 yang dijatuhkan oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur ke atas Chua kerana menghalang tugas polis ketika menghadiri demonstrasi.

Beliau merujuk soalan dari Datuk Ibrahim Ali (Bebas-Pasir Mas) yang mengemukakan surat menuntut penjelasan status Chua setelah Mahkamah Rayuan mengekalkan keputusan sebelum ini.

Menurut Ibrahim, Chua sepatutnya dilucutkan haknya sebagai ahli parlimen kerana perlembagaan persekutuan dengan jelas menyatakan mana-mana ahli hilang kelayakkannya jika didenda tidak kurang RM2,000 oleh mahkamah.
Sebelum ini, Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Ghazali Cha menegaskan pada penghakiman bertulisnya 17 Jun tahun lalu bahawa denda RM2,000 yang dikenakan ke atas Tian Chua dari PKR tidak akan menyebabkan beliau kehilangan kerusi parlimen Batu.

Wednesday, June 29, 2011

Kumpulan Libanglibu - Bersih(versi basic n guide vocal aje) takut tak sempat siap hehehe bz kome!!




Kumpulan Libanglibu - Bersih

Bangun segera wahai anak muda
Buktikan kuasa ditangan kita
Kita rakyat satu malaysia
Adalah Raja yang sebenar!!

Ayuh teman bangkit bersama
Mari berjuang berhimpun semua
Hanyunkan langkah anak muda
Menuju ke jalanraya ….

Bersih!!!
Bersih….Bersih…Bersih
Bersih bersih

Senarai Pengundi harus bersih
Dari setan dan hanturaya
Muliakan demokrasi tercinta
Untuk rakyat satu Malaysia

Lawan. Lawan . lawan tetap lawan!!

Bangkit terus bangkit rakyat
Bersih negara dari rasuah
Moga anak cucu kita
Tidak akan jadi parah

Parah ..Parah!!!
Parah ..Parah!!!

Cakap tak serupa bikin
Rakyat dah mula naik angin
Kapla najib dan pusing
Rosmah dahnak tertonggeng

Tongeng..tongeng….!!1
Tongeng..tongeng….!!1

solo

Kita mahu Bersih
Bersih segala gala
Bukan cuma retorik
Rakyat jadi getik

Getik getik
Getik getik

Bangun segera wahai anak muda
Buktikan kuasa ditangan kita
Kita rakyat satu malaysia
Adalah Raja yang sebenar!!

Lirik & Lagu : Encek Garang :)

Saturday, April 30, 2011

Kumpulan Libanglibu - Melayu Mesti Berani {Studio Version}



Lagu & Lirik : Bob PR MetalHeadbangers Ipoh
Studio Rakaman : Real Metallers Studio

Melayu Mesti Berani

Panglima masuk pekan
Bawa keris dengan kawan…hahahaa ciss!!!

Lagak macam kurang siuman
Asyik cium keris cium tangan
Melayu lagi!!
Hidup Melayu lagi!!

Elok Panglima masuk hutan
Tinggal bersama kawan kawan
Tiap malam raya sakan
Menjerit –jerit dengan orang utan
Sampai pagi!!
Jeritlah sampai pagi!!

Panglima mati kutu
Hairan melayu tak macam dulu
Melayu kita sudah tahu
Umno,Perkasa kaki tipu
Tipu Melayu
Pengkhianat Melayu!!

Dari dulu hingga kini
Umno hanya jaga kroni
Kebas projek sana sini
Hak rakyat kita zalimi
Jangan Undi!!
Jangan bagi Undi!!

PRU 13 nanti,
Orang Melayu mesti berani
Tolak BN samasekali,
Dan selamatkan Malaysia ini
MESTI BERANI
MELAYU MESTI BERANI

Usir Zionis!!
Umno Zionis!!
Apco Zionis!!
Dacing Zionis!!

DACING MEMANG KAKI KENCING!!
DACING MEMANG KAKI KENCING!!
DACING MEMANG KAKI KENCING!!
DACING MEMANG KAKI KENCING!!

(KUASA RAKYAT KUASA MUKTAMAD,SELAMATKAN MALAYSIA,LAGU KAMI UNTUK MASA
DEPAN ANAK ANAK KITA!!)

Monday, April 25, 2011

Ceramah DSAI di TT Gantong

Anwar: Najib!..Kamu Tahu Tuan Bat..Mati Dimana..??





Seruan tersebut dilaungkan oleh Dato Seri Anwar Ibrahim sewaktu ucapan perdananya di Markas Pas Titi Gantung.Apa yang dimaksudkan oleh beliau ialah bahawa rakyat di Perak Tengah sudah tidak rela lagi menanggung kezaliman dan penindasan yang di terima dari pemerintahan BN.rakyat telah lama sedar dan akan bersiap sedia untuk membunuh Umno seperti mereka lakukan dalam PRU 1999.

Oleh itu Puak puak Umno jangan lah mempermainkan daya intelek rakyat melalui penyelewengan dan rasuah yang begitu berleluasa dewasa ini.Rakyat di daerah Perak Tengah adalah kelompok rakyat yang amat bencikan penindasan dan sifat tamak pemerintah dalam mengumpul kekayaan.Ini jelas dengan peristiwa pembunuhan Residen Negeri Perak J.W.W Birch.Apabila hak rakyat cuba diceroboh oleh pemerintah,maka rakyat Perak Tengah akan respon kepada keadaan tersebut .

Begitu juga pada peristiwa rusuhan kaum 1948,rakyat telah mengambil langkah menentang apabila hak hak mereka dicabuli.Perkara yang sama telah ditunjukkan oleh rakyat Parit pada tahun 1999,dimana mereka merasakan pemerintahan regim BN dibawah Dr Mahathir telah banyak melakukan penyelewengan dan pengumpulan kekayaan untuk kroni.BN telah ditumpangkan 3-0.Menurut beliau masyarakat tempatan adalah kelompok yang berani dan mampu membawa perubahan.Melihatkan kepada perubahan yang berlaku pada rakyat Perak Tengah dewasa ini,beliau beranggapan bahawa tidak mustahil kebangkitan rakyat akan berlaku pada PRU 13 sehingga dapat menawan Putrajaya.

Beliau juga telah mencirikan beberapa sifat Negara jahiliyah iaitu wujudnya pemimpin-pemimpin yang rasuah dan menyeleweng.Kedua adanya pembesar pembesar yang berlumba lumba mengejar kemewahan .Ketiga wujudnya cendikiawan cendikawan yang tidak menyatakan kebenaran malah sebaliknya menyembunyikan kebenaran kerana takut terhadap ugutan atau kehilangan keistimewaan.Sekiranya dilihat didalam kontek Malaysia,ketiga tiga ciri yang dinyatakan diatas sememang nya ada didalam struktur masyarakat.Maka kehidupan di Negara Malaysia ini bolehlah dianggap masih dizaman jahiliah.Maka untuk merobah keadaan demikian suatu perubahan yang besar haruslah dibuat dengan mereformasi institusi institusi kehakiman,penguatkuasaan dan sebagainya.

Tuan Haji Usailli Alias yang berucap sebelum nya telah mendedahkan kepincangan Umno Parit diperingkat tempatan.Menurutnya Umno Parit telah bertindak menceroboh dan membelakangkan sifat sifat memelihara khazanah alam sekitar apabila telah meneroka Tanah Hutan Rezab Melayu sebanyak 400 ekar daripada 2000 ekar keseluruhan.Hutan Rezab Melayu tersebut dipercayai sebagai kawasan hutan antara yang tertua di dunia.  300 ekar telah diberikan untuk penternakan kambing Boer.

Penternakan kambing yang sepatutnya diberi pada penduduk tempatan akhirnya terlepas ke tangan orang lain dan cuma 2 orang penduduk tempatan diambil bekerja.Manakala 100 ekar selebihnya diberikan kepada Yayasan Parit.Ianya dijual kepada taukeh taukeh dengan nilai RM900,000.Persoalannya kemanakah perginya duit ini.Duit dari penjualan tanah tersebut sepatutnya dapat dinikmat oleh semua penduduk tempatan tanpa mengira parti untuk tujuan pendidikan,kemasyarakatan,ekonomi dan sebagainya.Tanah Hutan Simpan Rezab Melayu telah tergadai.Tanah Rezab ini sepaputnya digantikan dengan tanah seluas mana yang diambil.Adakah tanah ini diganti?.Sepatutnya Umno Parit disiasat kerana menyelewengkan duit dari penjualan tanah tersebut.

Siti Aishah Ketua Serikandi PKR Malaysia, yang turut menjadi penceramah undangan, beliau menceritakan pengalaman semasa berkempen di Negeri Sarawak.Sebanyak 4.5 juta telah ditabur oleh BN Sarawak untuk membeli undi.Namun, walaupun duit,ugutan dan sebagainya dilakukan, namun bagi sebilangan rakyat Sarawak terutamanya dari kalangan orang Cina dan Iban,mereka kenal siapa jembalang, siapa pari pari penyelamat.Mereka sanggup menolak pembangunan dari memberikan sokongan kepada pemimpin yang merampas hak rakyat.Biar miskin tapi hidup bermaruah.Kekalahan Pakatan Rakyat di Negeri Sarawak adalah titik permulaan kebangkitan rakyat menentang pemerintahan kejam Taib Mahmud.

Diandaikan bahawa BN Sarawak akan tumbang pada pilihanraya Negeri akan datang berdasarkan penurunan undi popular yang di perolehi BN pada tahun 2001 sebanyak (71.16%),2006(62.91%),dan 54.5% pada tahun 2011.Sekiranya pola ini berterusan maka BN Sarawak akan tumbang.Apa yang perlu ialah usaha berterusan menyedarkan rakyat Sarawak dan melahirkan pemimpin di kalangan orang Sarawak sendiri.Pemimpin ini haruslah dibentuk dari peringkat atasan hingga keperingkat akar umbi agar segala penerangan dan informasi sampai keperingkat bawahan.Orang Sarawak akan lebih percaya kepada pemimpin tempatan yang mereka kenal daripada pemimpin dari Kuala Lumpur.Namun prestasi PR di negeri Sarawak pada PRN yang lalu,memberikan Harapan Baru untuk Malaysia.

Msinc-Ternampak bekas pemimpin AMK yang dah melompat ,..didalam kegelapan malam jauh dibelakang sambil ditemani bekas amk yang dah melompat juga..apa tujuan mereka ni..nak jadi spy bagi pihak umno  atau cemburu dengan perpaduan antara penyokong PR.Terlanjur perahu boleh ditolak..terlanjur perbuatan..kenalah bertaubat beb…

Tuesday, April 12, 2011

Umno Partai 1Fitnah dan Lucah


       Menteri Besar Perak yang sah Dato Seri Nizar Jamaludin telah melabelkan Umno sebagai partai yang penuh dengan rasuah dan fitnah.Dengan pelbagai penyelewengan dan penyalahgunaan kuasa yang telah dilakukan oleh partai tersebut,dan dengan yang sedemikian,beliau berharap agar rakyat yang masih menyokong partai tersebut hendaklah berazam meninggal terus partai yang bersifat perkauman itu.Beliau berucap dimajis anjuran Amk Gopeng di Taman Pakatan Ipoh,Perak pada 4hb April yang lalu.Islam melarang penganutnya mengamalkan sikap bangga dan mengagungkan bangsa sendiri.Sifat ini dipanggil assabiah.Rasululah telah bersabda melarang keras perbuatan ini.Dari peristiwa hijrah,perkara yang pertama yang dilakukan oleh baginda ialah menyatupadukan kaum mujahirin dengan penduduk Ansar Madinah kerana didalam Islam,semua muslimin dan muslimat adalah sama tarafnya disisi Allah.Orang Arab adalah sama martabatnya dengan orang bukan Arab.Apa yang dipertimbangkan disisi Allah ialah ketaqwaan dan keimanan hambanya.
Umno mengambil jalan untuk menentang suruhan Tuhan dengan mengamalkan semangat Kemelayuan dalam perjuangannya.Semangat kemelayuan diapi-apikan kedalam dada orang melayu dengan berselindung propaganda bahawa orang melayu akan hancur kerana bangsa asing akan mengambil alih ekonomi dan kuasa pemerintahan sekiranya tidak memilih Umno sebagai partai pemerintah.Dari pihak MCA pula,sentimen perkauman turut ditiupkan kepada orang Cina dengan memberi kefahaman yang salah terhadap Islam terutama tentang hudud dan pemerintahan yang berteraskan Islam.Mereka juga turut mewawarkan bahawa bukan Islam akan ditindas sekiranya parti Islam memerintah negara.Isu isu perkauman ini sentiasa digunakan untuk meraih sokongan.Sebenarnya perjuangan Umno sekarang bukanlah untuk memartabatkan bangsa melayu.Tetapi ia memperjuangkan kelangsungan penguasaan kuasa dan ekonomi kepada segelintir kelompok elit melayu sahaja.Jika dilihat kepada struktur kepimpinan Umno sekarang,menampakkan penguasaan kepimpinan kepada kumpulan keluarga tertentu turun temurun.Semangat untuk membela kepentingan elit Umno lebih diutamakan dari membela kepentingan seluruh orang Melayu.
          Malaysia telah dikejutkan oleh Trio Dato T yang mana telah mengaitkan Dato Seri Anwar dengan satu video seks.Tanpa bukti yang benar benar kukuh,trio ini telah menuduh Dsai adalah pelaku di dalam video tersebut yang diumumkan sama hari dengan pembubaran Dun Sarawak.
        Presiden Umno telah menafikan pembabitan Umno dalam perkara tersebut.Ini adalah suatu pembohongan yang nyata,kerana pastinya trio tersebut merupakan bekas pemimpin Umno.Ada juga yang mempunyai hubungan yang amat rapat dengan mantan PM.Turut menariknya,orang yang membuat tempahan untuk penayangan video lucah tersebut adalah Ketua Pemuda Bahagian.Ini telah membuktikan Umno adalah dalang disebalik isu ini.Untuk menambahkan rencah,YB Johari Abdul telah mendakwa pemandu yang membawanya kebilik hotel,juga dikenalpasti mengunakan walkie talkie milik kerajaan.Persoalannya siapakah mereka ini yang telah menjadi perkakas trio T ini.Mengapakah mereka ini boleh digunakan?.

Msinc - merasakan bahawa isu seks sengaja dipilih kerana isu ini sukar untuk dijelaskan kepada rakyat terutama golongan tua kerana batasan moral.Semakin rakyat tidak dapat penjelasan yang betul, maka dengan mudah Umno boleh mengolah isu dengan bantuan media untuk memburuk-buruk Pakatan Rakyat.

Thursday, March 24, 2011

Demokrasi Kian Malap di Malaysia…Tolong Selamatkan...





Demokrasi perlu dikekalkan atau perlu telus untuk menjamin rakyat tidak melakukan tunjuk perasaan di jalanan .Sekiranya demokrasi tidak dijalankan dengan telus disesebuah negara demokrasi,maka rakyat akan bangkit melawan satu satu kerajaan dengan mengadakan tunjuk perasaan dan rapat umum,tidak melalui pilihanraya.Ini dapat ditunjukkan diseluruh dunia seperti di Filipina dengan kejatuhan Marcos.Suharto di Indonesia.Pendapat ini dilontarkan oleh Tuan Haji Mat Sabu di Ceramah Perdana di Kg Bakar Bata Beruas pada 22hb March yang lalu.Kebangkitan rakyat di negara negara ini adalah disebabkan kerajaan yang memerintah telah menyekat prinsip-prinsip asas demokrasi seperti mengongkong kebebasan media,menangkap pemimpin-pemimpin pembangkang,menyekat internet serta mengadakan pilihanraya yang tidak adil.Pasukan Keselamatan digunakan untuk mengerunkan parti pembangkang.Kakitangan Kerajaan digunakan sewenang-wenang nya untuk kepentingan parti pemerintah.Tambahan lagi kerajaan yang memerintah mengunakan segala kuasa yang ada untuk mengaut kekayaan untuk parti ataupun perseorangan.

Namun kesabaran rakyat ada batasan nya.Apabila keadaan menjadi terlalu tertekan,maka rakyat akan bangkit menentang dijalan jalan raya.Ini boleh disaksikan di Tunisia dan di Mesir.Berjuta rakyat telah mengadakan tunjuk perasaan.Walaupun ada kawalan dari pasukan keselamatan,tetapi akhirnya mereka mengalah juga kepada tuntutan rakyat.Maka,ujar Tuan Haji Mat Sabu lagi,untuk mengelakkan rakyat turun ke jalan jalan raya,sewajarnya kerajaan yang memerintah sekarang mengembalikan demokrasi kedalam sistem pemerintahan.Pilihanraya perlu dijalankan secara telus berdasarkan prinsip prinsip demokrasi.Pembangkang patut diberi akses kepada media.Media mestilah bebas.Senarai pengundi mestilah tiada penipuan.Kerajaan yang ada sekarang seharusnya diberi tekanan agar pilihanraya yang bersih dan adil dapat dijalankan.Lantaran dari itu Tuan Haji Mat Sabu menyeru dan menjemput semua penyokong penyokong Pakatan Rakyat supaya dapat menyertai Perhimpunan Bersih 2 yang akan diadakan di Kuala Lumpur pada tarikh yang akan ditentukan kemudian.

Saudara Bob Lokman yang diberi tugas sebagai penceramah pertama pada malam itu,mengesa kepada penyokong penyokong Pakatan Rakyat agar menyampaikan atau berdakwah dengan cara lembut dan sederhana kepada ahli ahli UMNO.Penerangan yang jelas dan berhemah perlu di sampaikan kepada mereka agar mereka lebih faham tentang apa yang diperjuangkan olah Pakatan Rakyat.Pendekatan yang keras cuma akan menjauhkan mereka dari kebenaran.sebenarnya orang Umno ini perjuangannya adalah perjuangan cari makan dan mereka ini bukan lah bergitu bersungguh sungguh memperjuangkan parti mereka.Sekiranya kaedah yang betul digunakan,nescaya mereka akan berubah.Beliau juga menceritakan tentang mengapa beliau berhijrah kepada perjuangan Islam.Perubahan ini dilakukannya disebabkan beliau percaya kerajaan boleh mempengaruhi sosio-budaya rakyat.Kerajaan yang baik diperlukan untuk memerintah negara agar dapat membawa rakyat bertakwa kepada Tuhan.

Tuan Haji Dr Khairuddin Dato Malek selaku Badan Perhubungan Pas Perak mengesa kepada pemandu kenderaan yang mempunyai saman ekor supaya tidak membayar saman meraka.Ini adalah kerana menurut beliau saman ekor yang dikenakan adalah tidak adil kepada rakyat,dan tindakan menyenaraihitam oleh JPJ adalah tidak mengikut undang-undang.Beliau menegaskan bahawa 35% wang kutipan dari saman ekor ini tidak sampai ke tangan kementerian kewangan,tetapi sebaliknya disapu oleh 2 syarikat swasta yang dilantik dari kroni Umno dan MCA.Tambah beliau,Mengapa tiada syarikat kroni dari MIC.Pakatan Rakyat juga ada menyediakan bantuan guaman percuma kepada rakyat yang menghadapi masalah saman ekor ini.
Msinc-Sependapat dengan Bang Mat…dah jelak dengan politik lucah tajaan UMNO ni…

Tuesday, March 22, 2011

Video Seks:BN Kantoi!!

Ini bukti waktu kejadian dalam video Anwar sedang godek pc nya di romah.Udah mandang modai lain gamaknya!!Kes Liwat 2 pun merepek meraban dah endingnya.Udah ler kome rakyat Malaysia yang ngundi BN tu...ijak kome memalu nak nyokong BN lagi.Mane nak di hale muka bila dalam kes liwat jubor Saifool ade ayor mani dia sendiri.Ijak kome kanjei mikiorkannya.Bubar aje Dun Sarawak bideo sex pulak...berjagai benor kes liwat tak leh nolong BN dah!!Dah memang tak codek buat lak bab bideo seks ni..aje yang tenggin tak kancup kancup.Kesannye kome tak caye tengok ler senjata makan tuan melantak BN ni.

Boleh pulak nayang cite koko(blue le) kat hotel pulak tu..auwmak aje handei Abg T ni.Apa ulamak Umno komen..apah ijak sohh aje.Mufti Perak ce cite ce cite skit.Lau keme nayang blue harus kene kejor memperit lari.Ni kat hotel glamer lagi.Ape gelornya udah buleh ker nengok blue kome di Hotel Carcosa Negara.Sapa ler punya idea banggang ni,gatai lagi nak taruh seminggu bagi aje ler kat polis terus.Nyusahkan aje buat tayangan free tu.

Mari bersama Pakatan Rakyat abaikan kisah lucu dan lucah ini.LAWAN TETAP LAWAN!!

Monday, March 14, 2011

Kumpulan Libanglibu -Rela {Studio Version}






KUMPULAN LIBANGLIBU - RELA
LAGU &LIRIK :BOB METALLERS HEADBANGERS IPOH
MUZIK : KUMPULAN LIBANGLIBU
RAKAMAN :STUDIO LIBANGLIBU

Rela.. .rela kamu di pergunakan
Rela.. .rela kamu di perkudakan

Rela hidup kamu dah tersepit
Rela kamu semua dapat duit
Rela kamu memang takda prinsip
Rela kamu memang jenis tak cerdik!!!

Kami tak rela!!
Jadi barua!!
Kami tak rela!!
Gadai maruah!!

Rela …rela kamu di pergunakan
Rela… rela kamu di perkudakan

Rela kamu tak sanggup nak bangkit
Rela kamu asyik suka tabik
Rela kamu fikiran sempit
Rela kamu memang…
Kaki suka bodek!!!

Kami tak rela!!
Jadi barua!!
Kami tak rela!!
Gadai maruah!!

Rela kamu mesti rela berkorban!
Rela kamu mesti buat perubahan!

Rela bersama rakyat dalam pakatan
Rela bersama rakyat tolak barisan
Rela bersama rakyat tentang kezaliman
Rela bersama rakyat tegakkan keadilan

Kami rela
Sanggup berkorban
Kami rela
Tegakkan keadilan
Kami rela
Bersama pakatan
Kami rela
Tumbangkan Barisan

RELA!!
RELA!!
RELA!

Vesri video HD akan menyusul!!

Wednesday, March 9, 2011

Umno Penyelamat Melayu ?



Pada minggu lalu, 3hb March 2011,telah berlangsung Ceramah Perdana di Kampong Telok Bedayong Lambor Kanan dengan penceramah utamanya Che Gu Bard,YB Idham Lim dan Dr Najihah.Penceramah yang pertama ialah Dr Najihah yang merupakan ketua Dewan Muslimat Pas Parit,Sessi ceramah telah bermula dari pukul 9.30 malam.Para penyokong dari serata daerah telah berkunjung ke Markas Pas yang baru dibuka itu.Dengan adanya markas Pas di Kampong Telok Bedayong ini,adalah merupakan suatu momentum besar kearah pengembangan Parti Pas dikawasan ini.Tahniah kepada tuan rumah yang membenarkan tempat tersebut dijadikan sebagai markas.

Chegu Bard sebagai penceramah kedua telah banyak mengupas isu isu semasa yang sedang berlaku di negara Malaysia.Beliau menegaskan bahawa kerajaan Umno yang memerintah sekarang gagal menjalankan tangungjawabnya dengan baik,Kesan kenaikan harga minyak telah menyebabkan rakyat hidup dalam kesusahan.Sepatutnya kerajaan dapat mempertingkatkan taraf kehidupan rakyat hasil dari keuntungan yang berlipat ganda.Kontrak sosial antara pemerintah ( kerajaan Tun Abd Razak ) pada masa itu,mestilah ditunaikan.Ini bermakna rakyat menyerahkan hak mereka keatas hasil petrolium kepada kerajaan,kerajaan pula bertanggungjawab untuk mengagihkan keuntungan kembali kepada rakyat melalui bayaran royalti. Suatu perkara yang tidak dilakukan oleh kerajaan Umno sekarang.

Segala kekayaan negara telah dibolot semua oleh kroni Umno,suatu perkara yang sama diamalkan oleh mana kerajaan yang korap.Beliau juga telah menyentuh tentang penyusutan yang melampau terhadap keluasan tanah rezab Melayu.Mengikut undang-undang persekutuan Setiap tanah rezab Melayu yang diambil oleh kerajaan,ianya hendaklah diganti dengan kawasan yang lain dengan jumlah keluasan yang sama.Statistik menunjukkan dari 3 juta hektar tanah rezab melayu di seluruh Malaysia sewaktu British meninggalkan Malaya,ianya berkurangan mendadak sehingga 1.7 juta hektar pada tahun 1995.

Mengapakah tanah ini tidak diganti.Ini menunjukkan bahawa Umno yang memerintah lah yang telah merampas dan merompak tanah orang Melayu.Suatu hakikat yang berlawanan dengan motto Umno untuk memartabatkan bangsa Melayu,sebaliknya mereka menjadi api didalam sekam,musuh didalam lipatan dan runcing didalam pepat diluar kepada bangsa Melayu.Satu persoalan lagi sekiranya ada bahagian yang digantikan,dimanakah ianya diletakkan.Satu kajian yang telah dibuat,kebanyakan tanah gantian Rezab Melayu ini telah diletakkan dikawasan yang tidak ada nilai ekonomi seperti dikawasan Banjaran Titiwangsa,dalam Tasek Banding dan Tasik Chini serta kawasan hakisan sungai dan pantai.

Tanah Melayu yang bernilai telah diambil oleh Umno melalui Kerajaan yang memerintah atas dasar pembangunan(sebenarnya untuk mereka sahaja..)Kesimpulannya orang Melayu mengalami kerugian yang besar akibat dari pengambilan Tanah Rezab Melayu ini.

Penceramah ,berikutnya telah disampaikan oleh Y.B Idham Lim.Topik utama ucapan beliau ialah tentang kepincangan yang berlaku dalam perjuangan Umno yang berlandaskan kaum melayu yang dilihatnya sebagai satu perjuangan yang sempit dan menyeleweng dari semangat demokrasi.YB Idham Lim menegaskan bahawa orang Melayu,orang Cina dan orang India tidak akan selamat dibawah semangat melayu itu.Pemberian hak kepada melayu bukan bermakna keadilan telah dicapai,terdapat kes dimana penyerahan tanah diberikan kepada orang melayu tetapi diberi kepada keluarga sendiri.Kes Ini dapat dilihat dengan apa yang terjadi di Felda Malau.Ini menjelaskan bahawa Umno sememangnya mengunakan kuasa untuk kepentingan sendiri dan kroni.Kepimpinan dibawah Umno jelas akan menindas dan menekan orang Melayu.

Adalah selamat sekiranya bernaung dibawah panji panji Islam.Islam akan menjamin keadilan untuk semua tanpa mengira bangsa dan agama.Kefahaman kebangsaan akan menjurus kepada semangat taksub dan bangga kepada bangsa yang lebih mirip kepada Zionism atau Fasism. Bermegah megah dan bangga kepada bangsa ini dikenali sebagai assabiah ini adalah dilarang didalam Islam. Fahaman assabiah ini menjadi punca kejatuhan pemerintahan Khalifah Othmaniah di Turki.Kebangkitan rakyat di Turnisia dan di Mesir adalah luahan hati rakyat yang bencikan ketidakadilan dan penindasan yang dilakukan oleh pemerintah secara berleluasa.Rakyat yang perihatin akan sentiasa mengambil berat akan kehendak masyarakat sekeliling dan bukannya hanya mementingkan kepentingan persendirian sahaja.

Msinc-fikir-fikir kan lah..bukannya fikirkan boleh… ( untuk rompak harta rakyat ).

Thursday, February 10, 2011

Warga Telok Bakong Menempa Sejarah Dengan Penubuhan Pusat Terapi Medan Elektrik





            Warga Telok Bakong, Supian Bin Kiman telah menubuhkan sebuah Pusat Rawatan berasaskan Kaedah Terapi Medan Elektrik di No 8,Taman Indera Barat Titi Gantong Bota Perak.Pusat Rawatan tersebut mempunyai 2 mesin iaitu Al Jabbar dan Alpha One.Selain menjalankan rawatan terapi medan elektrik ini,beliau juga turut menjual produk produk kesihatan.Pusat ini mula dibuka pada  8.00am hingga 12.00 malam.Setiap sessi rawatan akan berlangsung selama setengah jam dan ianya dikenakan bayaran RM2.00.Bayaran ini dianggap berpatutan kerana ramai warga emas yang berkunjung  untuk mendapatkan rawatan.Menurut Encik Supian,beliau mengenakan bayaran yang rendah untuk membolehkan semua orang mendapat faedah dari mesin tersebut,kerana kos untuk membeli mesin tersebut adalah mahal.Beliau pada awal nya telah membeli sebuah mesin Alpha One adalah untuk kegunaan persendirian,kerana beliau sendiri menghidap penyakit jantung,tetapi memikirkan bahawa mesin itu boleh bermanfaat kepada orang ramai,beliau telah mengambil inisiatif membuka sebuah pusat rawatan yang juga bersebelahan dengan kedai runcitnya.Beliau kemudiannya,telah membeli mesin Al Jabbar sebagai tambahan,berikutan sambutan yang mengalakkan dari masyarakat setempat
Berikut adalah kebaikan-kebaikan rawatan Terapi Medan Elektrik ini.
1.Untuk merangsang arilan bioelektrik di dalam badan dengan mengunakan input aliran elektrik dari luar tubuh untuk mengalakkan pemulihan sel sel yang telah rosak.
2.Membaiki tisu-tisu yang telah rosak dan memulihkan fungsi fungsi sistem saraf
3.Menyeimbangkan nilai PH darah.
4.Membantu meningkatkan sistem pertahanan  tubuh dan keupayaan penyembuhan semulajadi.
5.Terbukti berupaya merawat pelbagai jenis penyakit kronik lain seperti Diabetis,Insomnia,Gout,Angin Ahmar,Rheumatism,Artiritis,Lemah jantung,masalah buah pinggang,Resdung,Kolestrol tinggi,Lemah tenaga batin,Gangguan Kitaran Haid,Asma dan masalah hati tanpa perlu mengambil sebarang ubat-ubatan.
6.Kaedah Rawatan Terapi Elektrik ini adalah alternatif  yang selamat tanpa kesan sampingan dan sesuai untuk pelbagai peringkat umur.
Untuk keterangan lanjut,bolehlah berhubungi sendiri dengan Encik Supian di talian 012-531 9804.
                Msinc-Diharapkan orang ramai mengunakan kesempatan ini untuk mencapai taraf kesihatan yang baik supaya kita dapat sama sama menumbangkan kerajaan Barang Naik ini.(tiap kali ngisi minyak jer…darah aku musti nyerappp…)

Jaiswings : Dapat ker free nry dah promo ni hehehe

Friday, January 21, 2011

Tukar Tiub: KLIP WAJIB UNTUK DILIHAT Kumpulan Libanglibu

BENTOK DAN ISI







NIKMATI SATU KERJA SENI

umum selalu bertanya apakah patukan untuk menilai satu satu kerja seni.
kenapa yang ini diangaap seni?
dan kenapa yang itu dianggap sampah ?

jawabnya ini:

dalam pembentukan seni ada dua pekara yang amat penting
bentok dan isi - form and content - inilah yang menjadi tangga ukur
biasanya kita ada melihat banyak kerja kerja seni
dari pelbagai bentuk - bentuk bentuk indah tetapi tidak memiliki isi

lukisan, lakaran, arca, filem, musik, novel, certot, teater, bangsawan - kebanyakan hampeh kerana tidak memiliki isi - bentuk indah tetapi isinya kosong.

keadaan ini dicelarukan oleh kerja seni genre bodek yang berkeliaran. kerja seni genre bodek ini kerjanya membodek kuasa yang wujud

ditahap pensejarah negara kita hari ini yang harus kita rayakan ialah SENI MELAWAN - jagan lupa hanya seni melawan yang berani membuka tirai yang baru.
sejak zaman berzaman seni melawan telah membuka luas dunia kita hari ini.

shaer dan gurindam melahirkan sajak
lukisan zaman pencherahan melahirkan art moden
patong bentuk manusia kini melahir ukiran yg konsep

semua ini melalui perlawanan
melawan yang lama untuk melahirkan yang baru

bila sajak muncul di tanah melayu
sajak juga diperlekeh - ini pekasra biasa
yang abru akan membawa perubahan

seni akan terus berkembang - lihat musik dari era klasikal
masuk ke era jazz - big band - pop - rock - blues
punk - metal - core - grunge - lihat dan lihat
musik yang terus kekal ialah musik yang melawan

dengarkan lagu lennon - imagine - sampai hari kiamat
nanti lagu ini masih relevant - ini kerana bentuk dan isinya melawan

melawan disini bukan hanya bermakna melawan gerombolan!
melawan betuk lama
melawan kezaliman
melawan cara menulis lama
melawan cara memetik gitar
melawan cara pukul drum

hidup yang saheh ialah hidup yang melawan!

aku melawan maka aku wujud!
aku tunduk maka aku mati!

paling penting!

melawan seni genre bodek yang
membunuh kreativiti.

kreaviti suci hanya mucul apabila kita
bagun melawan - dengar lagu INTERNATIONALE
satu satunya lagu telah lebih seratus tahun
masih relevant hinnga hatri ini

nota:
siapa yang mengaku dirinya seniman
tetapi tidak tahu lagu INTERNATIONALE
harus membuka youtube dan mendengar
lagu ini dalam semua bahasa yang wujud dalam dunia
ini - dari peranchis, ke inggeris , ke belanda ke melayu
hanya belum ada lorat perak


NOTA:
nikmatilah seni libanglibu
satu seni melawan
metal yang bagun melawan

Linkwithin