Saturday, January 31, 2009

UMNO Parit Bakal Ditalkinkan..11 Cawangan Umno Bungkus...Nyirap Darah Umno Parit!!

Bekas Pengerusi Kelab Veteran Umno Parit Encik Yeop Khalid Menubuhkan Cawangan Parti Keadilan Rakyat Padang Marhum,Telok Bakong.

by KTB & Msinc

Ceramah Khas Mesra Rakyat di Stadium Bakri Rais telah berlangsung dengan jayanya pada 30 Januari 2009.Dianggarkan seramai 10000 orang penyokong Pakatan Rakyat telah beramai ramai memenuhi segenap pelusuk stadium.Ianya dianggap telah memecah rekod kehadiran stadium itu sendiri.Penyokong yang sebegini ramai adalah kerana ianya dihadiri oleh ramai pengikut UMNO yang sudah tidak yakin kepada corak pemerintahan parti tersebut.

Kehadiran dari pemimpin Pakatan Rakyat juga adalah cukup luar biasa.Majlis ini telah dihadiri oleh Y.B Zainudin,YB Kasavan,YB Lim Boon Chai serta Saudara Tuan Haji Osman dan Mustafa Kamil Ayob.Turut serta ialah penyokong – penyokong Y.B Nasarudin Hashim yang turut sama meraikan penghijrahan ketua mereka kepada Parti Keadilan Rakyat.

Ucapan didahului oleh Ketua Bahgian PKR Parit Tn. Hj Usaili Alias di susuli Y.B Zainudin, Pengerusi Perhubungan Negeri PKR Perak Tn. Haji Osman,Mustapa Kamil Ayub .Ucapan seterusnya di sampaikan oleh Y.B Nasarudin Hashim disambut dengan hangat oleh pada penyokong.Didalam ucapannya beliau menyatakan bahawa penghijrahan beliau kedalam PKR bukanlah kerana disogok atau dirasuah,sebagai mana yang ditohmahan oleh UMNO.Beliau menegaskan penghijrahan beliau adalah kerana beliau sudah hilang keyakinan UMNO mampu memperjuangkan kepentingan rakyat.Beliau juga amat berharap para pengikut pengikutnya dan penyokong Pakatan Rakyat dapat memberi sokongan tidak berbelah bahagi kepada beliau untuk meneruskan perjuangan membela rakyat.

Upacara diteruskan dengan majlis penyerahan borang keahlian dari wakil wakil Veteran Umno oleh Encik Yeop Khalid bin Itam Mat Amin wakil dari Kampong Padang Marhom.Turut serta Kg Ekor Bota ,Kg Lambor Kiri,Kg Suak Padi yang mewakili kaum orang asli, Kg Kubang Chandong (Oleh bekas Ketua Umno Cawangan,Padang Changkat dan dijangkakan banyak lagi cawangan yang akan menyusul.Melihatkan situasi ini Umno Parit sedang menuju kemusnahan dan kehancuran yang hakiki.Umno Parit dibawah pimpinan Dato Zaim akan hanyut ditelan arus reformasi dan tsunami politik semasa.Oleh itu rakan Umno,terimalah kebenaran yang terbentang luas didepan mata,jegilkan mata bukalah hati, untuk kebenaran dan tolakkan lah kepalsuan yang menghitamkan hati.

Majlis bertambah rancak dengan ucapan dari Datok Seri Anwar Ibrahim.Beliau telah menafikan sekeras kerasnya,bahawa PKR telah merasuah atau menawarkan jawatan kepada Y.B Nasaruddin dengan pangkat atau wang.Beliau juga turut mengupas isu-isu semasa didalam dan luar negara .Perubahan pengundi melayu dari BN kepada Pakatan Rakyat semakin ketara didalam PRK Kuala Terengganu baru-baru ini.

Langkah terdesak Umno Parit memasang kain rentang ‘Nasarudin Pengkhianat’ terbukti tidak memberikan apa-apa kesan dengan melihat sokongan penduduk tempatan yang amat sesak di dalam dan luar stadium.Rata-rata penduduk DUN Bota amat berbesar hati dengan perkembangan ini.Menurut seorang pemuda En. Halimi Mansor yang ditemui diluar perkarangan stadium berkata ‘Kalau macam ini tumpo ler Umno’ ujarnya dengan penuh semangat.

Bagi pihak TBO kami telah merasai hasil penat lelah kami selama ini berbalas.Inilah yang kami impikan,bukannya ganjaran seperti Perak Bangkit, dan spesis-spesis bloggers upahan Umno yang mengharapkan balasan bagi setiap titis peluh mereka menabur fitnah.Senario politik di Telok Bakong akan berubah landskap dengan ketara (Orang Umno udah tak lalu ngangkat muke di Kedai Kopi…weeehh ). Tunggukan episod yang lebih menyayat hati bagi pihak Umno selepas ini. Sila Layari TVTB untuk edisi penuh ceramah tersebut

KTB dan Msinc : Jeng..jeng..jeng…tuawww..tuawww..tuawww..

1 comment:

Amri Mat Saaid said...

nyirap darah org UMNo ha ha

Linkwithin