Thursday, May 2, 2013

Senario Politik Umno Perak Tengah Kacau Bilau..Haru Biru

Berita ni ringkas jer,berdasarkan hasil siasatan dan cerita cerita penyokong umno sendiri.Dikhabarkan,kini Umno Parit sedang dilanda sindrom tidak percaya dan tidak berkenan kepada calun calun yang bertanding dikawasan mereka.Mereka ini tidak menunjukkan protest mereka secara terang terangan sebagaimana yang berlaku ditempat tempat lain.Curahan rasa ini cuma akan berlaku dikertas undi sebagaimana yang dilakukan pada tahun1969 dan 1999.Jadi jangan rasa terkejut apabila suatu keputusan yang mengejutkan berlaku di DUN Bota dan Parlimen Parit.

Didalam kawasan Bota,beberapa golongan telah bertindak memboikot calun calun UMNO yang bakal bertanding.Didalam DUN Bota,Dato Nasharuddin Hashim akan bertanding tiket DUN.Pencalunan beliau ini telah menimbulkan perasaan sangsi dan curiga kepada penyokong kuat UMNO disitu.Ini boleh dijelaskan dengan tindakan ahli umno sendiri yang telah mengedarkan beberapa risalah yang mengutuk tindakan Dato Nasharudin yang melompat tempoh hari.Risalah ini juga telah mempersoalkan kesetian Dato Nasha tersebut.

Katak Besooor....
Golongan golongan yang menentang keras pencalonan ini ialah dari golongan muda yang telah bergerak begitu aktif bagi pihak UMNO.Mereka beranggapan sewajarnya Barisan Nasional memberi peluang kepada golongan muda untuk menjadi calun DUN Bota kerana kawasan Bota ini terlalu mundur kebelakang.Jesteru itu daya kerja dan buah fikiran anak muda amat diperlukan untuk mengerakkan pembangunan Bota supaya berada dilandasan yang betul.

Sebenarnya dari sembang sembang kedai kopi,masyarakat setempat telah hilang kepercayaan kepada calun UMNO ini.Beliau cuma nampak muka sekali sekala di DUN Bota dan cuma akan hadir dimajlis majlis utama sahaja.Beliau tidak cuba mendampingi rakyat dengan serapat rapatnya.Tidak hairanlah apabila seorang Ketua Kampung Umno telah menyatakan kepada orang ramai di kedai kopi kopi,bahawa sekirannya BN mencalonkan  kembali,BN akan tewas di DUN Bota kerana ramai yang akan merasa kurang senang dan suka terhadap calun.

Saudara Ridzuan dan Kawan Kawan, Sekarang Banyak Membantu Kempen PR di Lambor Kiri


Untuk kawasan Parlimen pula,berlaku keadaan tidak puashati kepada calun iaitu Dato Zaim Abu Hasan yang bertanding di Parlimen Parit.Perpecahan berlaku dicawangan cawangan Umno di sebelah kiri Sungai Perak.Antara cawangan yang terlibat ialah Umno Cawangan Lambor Kiri.Ketidakpuasan ini telah mengakibatkan Ketua Pemuda Kampung tersebut telah bertindak keluar parti dan menyertai PAS bersama keluarga dan 50 orang ahli Umno dan rakan rakan nya.Diberitakan juga UMNO Cawanagan Telok Kepayang dan Kg Aji juga telah merancang melakukan boikot terhadap UMNO pada PRU ke 13 ini.Di sesetengah tempat,terdapat juga pemimpin utama UMNO tempatan telah mengarahkan agar pengikut pengikutnya tidak mengundi UMNO kerana beliau berasa kecewa kerana tidak dicalonkan setelah menunggu giliran untuk sekian lamanya.Calun yang ada sekarang dirasakan begitu sukar untuk melepaskan segala pegangannya.

8 comments:

Anonymous said...

mak datok besooor nyer katok... mane komer dapat katok besoor cam gitu .... hwah hwah hwah ... aje nyer tumpor juger ler umngok kali ni komer oooi...

Anonymous said...

mak datok besooor nyer katok... mane komer dapat katok besoor cam gitu .... hwah hwah hwah ... aje nyer tumpor juger ler umngok kali ni komer oooi...

Anonymous said...

pembalasan Allah akan datang. tidak seorang pun akan terlepas.

penipuan terang2an beliau selepas pr berjaya tawan perak dulu masih segar dlm ingatan.

rakyat perak ditipu hidup2 kerana mengejar daki dunia.

saat pembalasan hampir tiba ... kau akan jadi manusia yg hina.... bertaubatlah sebelum terlambat.

Anonymous said...

itu le sabitnye kome bagi lagi anak hindu paria punggut perintah perak.Haram kome sedo sedo.Dulu anak hindu paria merintah negara hancor.orang melayu buat ape beso telo aje brani pun tidak.

Anonymous said...

jangan buat fitnah yeop. tak takut dosa ke..

Anonymous said...

berpolitik le secara sihat...benda yang belum tentu jangan diiyakan..jgn nak menang sangat sampai lupa diri...orang bn yg selalu rasional..

Telok Bakong said...

Perak akan ditawan kembali oleh Pakatan Rakyat...mari bersama terus sokong Pas,Pkr dan Dap...katok besor tu,teman jumpe semasa ari pernamaan calun di seri iskandar...susah nak nangkap gambornya..melompat lompat aje koje nye..hi..hi..

Anonymous said...

bercakap memang mudah...tapi bile dh dapat nanti..kot tekedu ler...jangan cakap besor, sekarang ni tk cukuo2x ke lagi...nk rope mane lagi hidup ni..kalu diri sendiri pun ..tonggang langgang...!

Linkwithin