Thursday, March 14, 2013

UPDATED..Mencantas bendera Pas...Disambar Petir Balasannya..Ade Gambor Bendera Lagi



Ini Ler Cebisan Cebisan Bendera Yang Tinggal..Peristiwa Ini Berlaku Kira Kira 3 Minggu Yang Lalu.
Permandangan Keliling Kawasan Kejadian
Pokok Petai Yang Dikatakan Turut Juga DiPanah Petir Telah Dibersihkan
                  Sudah heboh diperkatakan dikawasan Tanjung Belanja hingga ke Kampung Choping.Kejadian mencantas bendera Pas disana begitu berleluasa sekali.Banyak bendera telah dicantas mengunakan pisau dan golok.Perkara ini telah menimbulkan keadaan tidak senang hati dikalangan penyokong Pakatan Rakyat.Apa yang boleh mereka lakukan ialah bersabar dan berdoa agar pelaku akan insaf dan tidak melakukan perbuatan tersebut lagi.Disamping itu usaha untuk menaikkan bendera turut giat dijalankan tanpa memikir risiko untuk ianya dicantas kembali.


                        Namun mungkin petunjuk dari Tuhan, telah berjaya menghentikan perbuatan khianat itu.Ditengah tengah kekalutan itu,tiba tiba sebuah bendera besar Barisan Nasional telah hangus disambar  petir.Kesan petir tersebut juga telah memusnahkan pokok dimana bendera besar tersebut telah digantungkan.Ianya sungguh memberi kesan kepada penduduk kampung dalam menentukan pilihan mereka semasa PRU 13 nanti.Sesungguhnya peristiwa ini telah menginsafkan pelaku cantas bendera berkenaan.Sehingga hari ini,tiada lagi bendera PAS yang dicantas.

Msinc-Tak sanggup lakukan perkara perkara ini,kerana ianya dianggap pengecut dan tidak bermoral.

9 comments:

Anonymous said...

eloknya sambar sekali dgn pencantas2 bendera tu

Telok Bakong said...

hi..hi..tu kasi warning dulu..kalau dia buat lagi..mungkin ler kena kot..hi..hi..

GeloraHatiMuda said...

wakaka... elok kalau si tukang cantas kena serpihan batu petir tu semasa tengah cantas bendera PAS. biar dia jadi orang..

Telok Bakong said...

kalau kene serpihan petir tu..mau nye bocor kepala..he..he..

Yong said...

Salam TBO

Ada gambor tak?

Anonymous said...

Ini cerita hikayat sahaja. Buat sedap hati penyokong je. Ada bukti? Sila kemukakan.
Tq.

Mat Pahit said...

asalkan berhenti cantas bendera pas,cukuplah...tak ada bukti gambar bekas petir pun tak pe...nak lawan... letak bendera banyak banyak...baru gentle...

Telok Bakong said...

Seluruh kampung dah tau cerita ni..tanya pada penduduk chopin kiri..deme semua tau citer ni.TBO tak pernah buat cerita hikayat..biarlah Tun Sri Lanang sorang yang buat..kalau ada kesempatan kesana..TBO akan dapatkan gambar..

Anonymous said...

ate mari lah same same kita berdoa bismillahhirrahmannirahim ya allah ya tuhan ku kau hancurkan lakhanatullah umno yang berperangai teruk dari yahudi ini kau lakhanatkan lah kau lakhanatkan lah lakhanatkan lah kesemua mereka walau pun mereka ini terdiri dari keluarga kami.pada mu kami memohon segala untuk menghancurkan mereka ini yang telah menginaya rakyat jelata selam a 57 tahun .taburkan lah doa kami.amin

Linkwithin