Thursday, July 2, 2009

DAP Kedah bertindak seperti NGO yang hanya menjaga kebajikan babi .


kelulut@telokbakong.com

2.07.09



DAP Kedah memutuskan untuk keluar dari gabungan Pakatan Rakyat negeri itu kerana membantah tindakan kerajaan negeri merobohkan satu-satunya pusat penyembelihan babi di Alor Star.

Majlis Bandaraya Alor Star menjalankan operasi merobohkan pusat penyembelihan tersebut.
Berikutan itu, Pengerusi DAP Kedah/Perlis,Thomas Su dan penyokongnya cuba menghalang operasi tersebut tetapi tidak berjaya.

DAP negeri kemudiannya mengadakan satu mesyuarat tergempar untuk membincangkan insiden tersebut.

Thomas mengumumkan keputusan dan DAP Kedah/Perlis untuk keluar dari Pakatan Rakyat.

Inilah sikap segelintir pemimpin parti yang bernaung di bawah PR,gemar bertindak membabi buta tanpa memikir natijah perbuatan atau keputusan yang dibuat.

Kalangan mereka ini terlalu mahu menonjolkan diri diantara satu sama lain. Terlalu mementingkan kelompok yang mereka wakili dengan kata lain mahu jadi hero!.

BN kini sudah tidak perlu bekerja keras mahu melumpuhkan PR. Tindak tanduk pemimpin yang sebegini sudah cukup memberi kemenangan moral kepada BN .

Beginilah.. kalau sudah tidak boleh bersama PR , sertailah BN !

www.telokbakong.com
www.telokbakong.blogspot.com

6 comments:

Gedung Akal said...

Kah..kah..kah..
DAP buat strategi politik baru jenis apa pulak?
DAP Kedah sahaja yang keluar PR
Kah..kah..kah..
DAP negeri lain tak ikut sekali kah?
Kah..kah..kah..kah..
Politik lama dalam politik baru!
Ingat Melayu sahaja yang ngok dan bebal
KLah..kah..kah..kah..
DAP Ngeh 'n' Nga yang cakap omputih pun bebal jugak ke?
Kah..kah..kah..kah.

suprie08 said...

perjuangan dap hanya untuk babi semata2 bukan dia fikir tentang perpaduan yg dibina,setiap persoalan bolih diselesaikan bukan cara bertindak mengikut emosi yg menguntungkan BN,sebuah kerajaan bukan hanya nak jaga tempat sembelih babi saja,persekitaran..kebersihan..kesihatan perlu diambil berat terhadap penduduk disekitarnya olih kerajaan yg diberi amanah,bukalah minda jangan jadikan isu kecil itu sebagai isu perkauman yg merugikan kerajaan pakatan yg baru dibina.sanggup hilang kerajaan semata2 nak mempertahankan tempat sembelih babi.sungguh hebat minda mereka ni....

Naruto sensei said...

Salam

Sibuk kita di Kedah jangan kita lupa pula ye..

Apa khabar Babi di Melaka yang BN perintah ye..

Senyap je cerita lawat sini...

http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/07/apa-khabar-babi-di-melaka.html

Naruto alu2 kan..

nalapambu said...

PAS sudah buat satu kesalahan besar terhadap DAP khasnya kaum cina. Sepatutnya PAS kena berbincang dengan DAP terlebih dahulu sebelum bertindak dengan perkara yang ada kaitan kaum cina.

Tindakan PAS membiarkan rumah potong babi itu dirobohkan sepatutnya tidak berlaku. PAS sepatutnya tahu membalas budi kerana kaum cina lah yang banyak menolong PAS. YB MB PAS sudah lepas tangan dan berdaleh memberi alasan yang tidak logik langsung.

PAS jangan anggap sudah kuat berkuasa dan boleh buat apa yang dia suka sesuka hati nya. PAS kena ingat, kekuatan PAS cuma bergantung kepada kaum cina dan india sahaja. Jika PAS gagal menurut kehendak kami, kami akan berhenti menyokong PAS.

Aizat said...

DAP kedah ada berbincang ke dgn DAP pusat sebelum buat keputusan tu..
Peliknya time2 mcm ni la dtgnya problem..pasal babi pulak tu..agenda besar PR masih x setel lagi..perkara ni boleh d buat bincang dahulu sblm laksanakn tindakan..UMNO keparat tu senyum lebar dgn tindakan DAP kedah..

p/s: DAP x blajar Fiqh Aulawiyyat kot..(memang pun)

lebai-mangkuk said...

PAS cuma mengharaf pertolongan dari DAP.

Pemimpin2 PAS semua tahu siapa itu DAP - serpihan parti PAP yang sedang berkuasa di Singapura.

Kedatangan Lee Kuan Yew bermakna besar bagi Lim Kit Siang. Sokongan padu diantara satu sama lain.

Sanjungan LKY terhadap Tn Guru PAS juga bermakna besar - kerana kesudian PAS berkerjasama dengan DAP@PAP.

Kini kita harus sedar bahawa kuasa politik melayu Singapura sudah berjaya dihapuskan oleh LKY.

Sekarang mereka sedang berusaha untuk menghapuskan kuasa politik melayu di Malaysia pula.

'InshaAllah, mereka akan berjaya dengan berkat pertolongan PAS dan PKR'.

Linkwithin