Tuesday, August 11, 2009

Pengkhianat Melayu?Kah kah...Udah Meren Umno ni!!

Bapak ramainye kome..gambonye 'close up benor'

Ungkapan khianat berkumandang 1 Malaysia lagi.UBN mengulangi tingkahlaku golongan terdesak yang nazak.Maka berhimpunlah kaki bodek dan ampu menonjolkan diri 'akulah pengampu no wahid' Bini Najib.

Percayalah tindakkan golongan ini menimbulkan 'gelak ketawa' rakyat kerana rakyat lebih 'mengenali' siapa dalang disebalik takbir.Gegak gempita segala jentera UBN mengilai dalam menghentam DSAI.Mengaum dan garang hanya di media milik UBN sahajalah.Mampukah menarik sokong rakyat dari menganuti susur galur perjuangan Pakatan Rakyat!!Ahhh..persetankan dakyah murahan ini.Penulis berharap jasa baik RTM ,TV3 dan seangkatannya menayangkan setiap hari visual Anwar dan pemimpin PR yang lain dengan tajuk 'INILAH PENGKHIANAT MELAYU SEJATI'.

Kemudian kita tengok keputusan PRK Permatang Pasir kelak.Berkesankah propanganda UBN ini.Kalau inilah strategi mereka ternyatalah Umno adalah golongan setenggin tengginnya kerana setiap kali pemimpin utama PR di serang bertubi-tubi di seluruh media maka PR juga yang menang di PRK.Ibarat mencurah daun keladi tiada kesan..Anwar pasti tersenyum girang ...

Menang di PRK sudah tentu membuat UBN terhina,namun yang lebih penting arus sokongan rakyat di seluruh negara pasti terkesan dengan keputusan PRK tersebut.Najib kasi dah guna stadium sampai subuh,Zamrey Kudeta mengada2 tak bagi.Lawan tokeh nampak.PR Perak harus di benarkan menggunakan Stadium Perak dan di benarkan berhimpun sampai solat Subuh.Tajuk perhimpuan 'Bersama Pengkhianat Melayu DSAI' dan kita tengok sambutan rakyat macamana dengan 'Pengkhianat Melayu'.Mungkin kurang dari demo anjuran Badan Bukan Kerajaan (NGO) Perak dan turut di sertai Dewan Perniagaan Melayu Perak (DPMP)dan Gabungan Kontraktor Melayu Perak .Takat 300 - 500 orang pun kecoh masuk sorat kabo.Entah benor entah ijak angka tu.Ada brani...kasilah Stadium Perak !!!

3 comments:

Chef Engineer said...

Semangat membara pakcik nih..bergegar bumi malaysia.. ada polis halang tak? atau depa buat di dalam stadium?

Wak Labu Farm said...

Anak2 muda hari ini terlalu giarah berpolitik. Malang nya mereka sangat kurang atau terlalu cetek tentang 'kuasa politik'.

Kuasa politik Tanah Melayu harus di terajui oleh Melayu/Islam. Ertinya ketua pentadbiran Melayu/Islam dan EXCO nya mestilah lebih 51% Melayu/Islam. Jika perkara ini TIDAK berlaku ini bermakna 'kuasa politik Melayu/Islam' tidak ujud.

Perkara ini sudah berlaku di negeri Perak. Walaupun PAS cuma ada 6 kerusi DUN, wakil PAS menjadi Menteri Besar Perak. Tetapi jika di lihat pada barisan EXCO nya, PAS cuma ada seorang ahli sahaja. Sedangkan DAP/PKR ada 9 ahli EXCO nya.

Jika di pecahkan kepada kaum, Melayu/Islam cuma ada 3 ahli EXCO berbanding DAP/PKR 7(bukan melayu/Islam). Inilah yang di namakan Melayu/Islam sudah kehilangan 'kuasa politik' nya.

Na'im Nikmat said...

Dapatkah diterima akal diaorg ni mencarut atas nama ingin mempertahankan Islam,ajaran maner yang diorang bawak ni kalu bkn Islam hadari misti ajaran Islam ada hari kut....

Linkwithin