Sunday, August 31, 2008

Majlis Himpunan Keluarga Merdeka



2.22 PM Lewat petang semalam Majlis Himpunan Keluarga Merdeka anjuran Wanita KeADILan dekat Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Baru.Kelihatan keadaan disini ramai anggota polis trafik dan fru mengawal pintu masuk padang Kelab Selangor.Setakat ini kehadiran sebanyak 400 orang sahaja.

2.24 PM Hujan renyai-renyai mula turun di sini.Hujan lebat mula turun di Padang Kelab Selangor.Penulis berkesempatan duduk dengan Puteri PKR yang mocek(cun) tak macam Puteri Umno hehehehe yang sumbung.

2.40 PM Bilangan yang hadir setakat ini masih kurang memuaskan dan mungkin faktor hujan dan kesesakan jalan raya.Kemungkinan selepas pukul 3 kehadiran pengunjung dijangka bertambah.Nak bahcike(makan) jap bihun free Puteri PKR kasi hehehe...

3.50 PM Anwar Ibrahim tidak hadir ke majlis ini kerana ada program sambutan kemerdekaan bersama pengundi di Permatang Pauh.

4.06 PM Perjumpaan Hari Keluarga Merdeka ini dirancang 2 bulan sebagai menentang kenaikan harga barangan yang diumumkan dulu dengan tema'Kembalikan Dua Biji Bawangku' yang bermaksud kaum perempuanlah yang paling banyak menderita dengan kenaikan harga barang,dan bawang sebagai simbolik kepada perhimpunan ini.Satu tayangan video mengenai rungutan surirumah selepas kenaikan harga barang.

4.30 PM Ucap YB Saifuddin Nasution menyentuh isu-isu semasa PRK Permatang Pauh dan Belajawan 2009 semalam.

5.00 PM Ketibaan MB Selangor dan Nurul Izzah ke majlis tersebut satu sketsa di persembahkan di hadapan pentas.

5.02 PM Polis telah melakukan suatu provokasi dengan meluru ke pentas semasa sketsa dijalankan.Bangang punya polis kat kawasan MB Selangor punya Kelab pun dia kacau.Kelihatan MB Selangor berbincang denga anggota.

5.10 PM Perbincangan MB Selangor selesai dan upacara seterusnya dapat di jalankan.Polis beredar beredar meninggalkan pentas dan diikuti laungan MERDEKA oleh para penyokong.Selanjutnya acara sajak deklamasi dilangsungkan.

No comments:

Linkwithin