Sunday, May 5, 2013

Cerita Lawak...Mengundi Guna Dakwat Kekal...ha..ha..ha..

Payah nak citer nie...ha..ha..ha..aku nak gelak dulu...hi..hi...ha...ha..ha..hu..hu...Tu ler pasai...tak tahu tak nak bertanya.Sebabnya semasa mengundi ni,ada sorang mamat..pegi menguindi...jadi dia gamaknya  baru kali pertama mengundi..apabila masuk ke pusat mengundi..diapun berilah I.C untuk buat pengesahan..jadi jari telunjuknya disapukan dengan dakwat kekal..

Mamat nie diberi kertas undi.Lalu Mamat nie masuklah ke kandang pengundi.Ade si brader Rock ni lalu dibelakang..sementara tu di intainya sikit kelaku si Mamat nie.Jadi nak dibuatkan citer..ternampak ler cap jari di petak yang sepatutnya dipangkah.Si brader berkata secara spontan nak dipangkah ke nak di cop jari?..satu dewan le ke dengor..udah ngulin ketawa...ha..ha...rope ropenye Mamat ni dicopnya jari yang ditanda dakwat tu kepada tempat yang sepatutnya dipangkah...

Tu ler pasai...tolong koba tangkap rima..

3 comments:

Anonymous said...

calon kitar semula ISMIT ULAM RAJA & NAJIHAH Doktor Pen tersungkur entah kali ke berapa, dan calon muka baru PKR Bota terjelepuk....haprak kah..kah...kah.

antikurap said...

cadangan kepada SPR lepas ni tak payah habih duit banyak beli dakwat tak kekal yang harganya juta- juta. Buat perabih duit saja, lebih jimat kalau pakai kunyit hidup yang dah di tumbuk lumat, tahannya lebih lama dan kos murah pakai ambil belakang rumah saja bagi pusat mengundi di kawasan kampung. Penyokong pakatan rakyat boleh tolong sedia free saja.

Anonymous said...

Untuk makluman kes mamat tu bukan yang pertama, malah banyak kes di mana kertas undi ditanda dengan dakwat di jari tu. Tak tahulah kertas undi tu diterima atau tidak.

Malah seorang doktor pun dicerita kawan turut bertanya perkara itu. Yang educated pun turut confuse dengan perkara ni.

Linkwithin