Wednesday, February 4, 2009

Bersabar semua

Situasi politik yang meruncing ini harus diatasi segera.Walaupun kerajaan BN telah memiliki 31 kerusi itu bukan kerajaan yang kukuh sepertimana yang dialami oleh Pakatan Rakyat Perak.Jalan Terbaik adalah membubarkan DUN agar rakyat Perak dapat memilih kerjaaan yang benar-benar kukuh.Agar kejadian ini tidak berulang lagi.

Mengikut maklumat yang baru saya perolehi pihak istana akan mendapatkan nasihat dari Penasihat Undang-undang bagi menimbang permohonan Nizar itu.

Dalam keadaan sekarang berarti ada dua keadaan yang harus di terima oleh rakyat perak.

PERTAMA; Adakah Sultan akan memperkenankan permohonan Ketua kerajaan Perak yang masih sah sekarang untuk diadakan PR sekali lagi, atau :-

KEDUA : Adakah Sultan memperkenakan apa yang akan dipersembahkan oleh Najib dalam masa terdekat bagi menubuhkan kerajaan yang baru.

Kini terserah kepada Sultan Perak membuat keputusan yang terbaik untuk rakyat jelatanya.Semoga rakyat Perak bertenang...

4 comments:

Prof. Dato' Dr.Burhanuddin Yeop Majlis said...

Saya rasa warna dan corak baju yang merupakan warna bendera Negeri Perak untuk Telok Bakong On-Line adalah tidak sesuai. Mungkin menghina Kerajaan Negeri Tuanku.
Itu pandangan saya, kurang pasti. Eloklah dipastikan.

Kamarul@manodin adalah perunding Takaful Ikhlas anda hubungi 019 -390 9495 sms @ emel kamarul_baharin74@yahoo.com untuk maklumat lanjut . said...

TEIMA KASIH KOMEN PROF DR BURHANUDDIN YEOP MAJLIS ....KAMI AKAN CUBA DAPATKAN KEPASTIAN....


KIRIM SALAM KAT CIKGU HAMBAL DAN DAN ISTERINYA YNG JUGE BEKAS CIKGU KESAYANGAN KU....ANAK DIE WAN...APE HABO...

Prof. Dato' Dr.Burhanuddin Yeop Majlis said...

Cikgu Hambal dah meninggal setahun yang lepas. Isterinya tinggal di Ipoh. saya tak sempat tengok sebab masa tu kat Jerman.

Telok Bakong said...

Isk kelulut tak kan tak tahu cikgu hambal dah kembali kerahmatullah,cikgu zainab ade kat ipoh kot. Prof Dr. Burahnuddin(UKM) ni sebaye kak yong teman mase SMDARY, dan beras teman prof di UITM pun kenai juge ka prof ni deme masing2 prof fakulti EE org kuat IEEE. Kakak prof -Asma yop majelis masih koje ke lagi di UTMKL atau udah pencen.

Linkwithin