Monday, May 5, 2008

Detik Bersejarah Di Dewan Orang Ramai Kg. Teluk Bakong



Pada 3hb Mei 2008 buat julung kalinya Pas Teluk Bakong telah menggunakan DOR Kg Telok Bakong untuk mengadakan majlis penerangan isu semasa oleh En. Rafaei merangkap pengerusi masjid kampung yang baru.Menurut beliau perancangan untuk membaiki struktur organisasi dan fungsi masjid agar lebih efesien sedang dirangka.

Jawatankuasa masjid kelak akan di lantik dikalangan tokoh Pakatan Rakyat di samping tidak mengetepikan calon yang berkelayakan dari UMNO.Terdapat pro dan kontra dalam isu ini.Namun kita di Pakatan Rakyat tidak harus mengikut Umno yang mana ketika berkuasa tidak memberi peluang kepada tokoh - tokoh agama di kampung yang di rasakan berkelayakan untuk menduduki kerusi jawatankuasa masjid hanya kerana berbeza mazhab politik.

Suasana ketika mesyuarat berlangsung dalam keadaan santai.Malah kunci Dewan Orang Ramai diserahkan sendiri oleh mantan tok sidang sendiri En. Halim kepada Cikgu Rafaei.Sama -samalah kita menggunakan dewan orang ramai kerana ianya DEWAN ORANG RAMAI!!

Ikutilah rakaman sedutan ucapan oleh Cikgu Rafaei orang kuat Pas ni sejak dari KTB,Msinc,Nagabersembor di alam rumaja lagi hehehe hanya di saluran TVTB saluran keme untuk kome!!!Xklusip utk kome semua.Takbir,Reformasi,Hidup Telok Bakong di bawah Pakatan Rakyat!!

Pengumunan: Saluran TVTB udah berpindah ke
http://www.youtube.com/telokbakong

3 comments:

nagabersembor said...

ade ke buat rakaman video ape yg deme labunkan tu ktb..kalau boleh upload le kat blog ni leh org kg yg merantau tgk dan tau perkembangan di telok bakong yg tercinta ini

Amri Mat Saaid said...

baru le kelas yop org teluk bakong kita dipimpin oleh org yg codik yop

Unknown said...

assalamualaikum. idak le awak ni sangke ade blogspot telok bakong ni.

ni ade cerite sikit. cuba tgk link ni: http://sejarahnagarakedah.blogspot.com/

rasenya perak tgh ni dulu namenye Beruas. cube perhatikan batu nisan sultan-sultan yg sepanjang sungai perak tu.

lagi satu kat Padang Marhum tu, ada kemungkinan tempat Kota Beruas yg dirobohkan british dulu-dulu?

Linkwithin