Saturday, March 9, 2013

PRU 13 hanya bila semua dah letih ????



Semalam 8/3/2013 genap 5 tahun berlalu tarikh  Pilhanraya Umum ke 12 , Parti Barisan Nasional (BN) yang memerintah kini menjadi "caretaker government" (kerajaan sementara)  sahaja sehingga berakhir pada 28 April 2013. Ini pada kali pertamanya dalam sejarah Malaysia parti Barisan Nasional (BN) tidak membubarkan parlimen bagi mengadakan pilihanraya umum dalam tempoh masa lima tahun selepas pilihanraya umum sebelum ini.. Amalan biasa parti BN yang memerintah selama 55 tahun ialah membubarkan parlimen sebelum genap tempoh lima tahun.

Baru-baru ini Perdana Menteri Malaysia  Dato' Seri Mohd Najib Tun Razak telah memberi "gambaran" pilihanraya umum ke 13 hanya akan diadakan  setelah semua pihak "letih" menunggu dan apabila parti BN telah bersiap sedia. Agaknya sampai kini beliau masih belum letih ..begitu juga parti dari Pakatan Rakyat (PR) pun belum letih lagi   dan parti BN pun belum bersedia. 

Senario semasa politik di Malaysia TBO menjangka PRU ke 13 (pembubaran parlimen)  hanya akan berlaku pada hari-hari terakhir parti BN menjadi kerajaan sementara....sebab BN belum bersedia sepenuhnya dan PR pulak belum "letih" nampaknya.



1 comment:

Anonymous said...

najib dan kesemua menteri patut berambus dan lawan dalam pilihanraya apa takut.tara telok ke.

Linkwithin