Friday, January 4, 2013

Kome Ade Ke Ponah Nengok Ikan Besor Ini?..Termasuk ler Siakap Sungai..Ini lah Hasil Sungai Perak..

Temoleh wehh..kome kenei ke?



Tongsan Sungai

Patin Sungai
kalau nak makan ikan sungai yang sedap sedap sila ler bertandang ke Telok Bakong Parit Perak.Boleh berjumpe dengan tokey ikan kita ni haa..Mat Noor Mansor,bersebelahan dengan Rumah Pam Air Telok Bakong.Gambor yang ditunjuk ni baru sikit..Banyak lagi jenis yang beliau dapat tangkap..termasuk ikan siakap...tak caye??...nanti teman coyerr gambornyer...

Nah ini ler dia ropenyer siakap sungai yang glemer itu..ponah kome jumpe??



yang ni..orang telok bakong lambor..jangan cube dekat..tapah wehh..


5 comments:

GeloraHatiMuda said...

gian mancing datang balik macam ni yob...

Telok Bakong said...

hi..hi..teman pun..udah lame ngantong kail..sungai perak ni banyak hasil nya..macam macam ikan ade...cume cara dan kemahiran yang menentukan..mancing sungai ni banyak bergantung pada aras air..mancing ler masa air surut dan jernih..pasti lumayan..cume teman nak ngabor..hasil hasil di atas bukan didapati dari pancingan..ada kaedah lain..kalau nak..boleh order kat Encik Mat Noor nie..

zalee,ipoh said...

Ada lg rupa ny ikan besor2 di Sg Perak,ye!

Telok Bakong said...

yup..cuma cara nak ngambiknye kene betul..hi..hi..kalau dulu dulu ..ikan yang ganjil ganjil pun ada disini termasuklah ikan yu..tapi dengan perubahan masa dan pencemaran ..ikan ikan ini dah tak wujud dah...

Anonymous said...

itu kome terangkat juge.Egat kan ade beso ponggong Rosmah tak terangkat yob penuh dose.Ini awak bagi panduan pada meke kalo nak ikan beso.Ajak Rosmah datang.suroh Rosmah tu kentot.ngerokor ikan naik kedarat

Linkwithin