Monday, October 8, 2012

Hampeh...Bas Jelajah Merdeka Dibaling Cat Lagi

             Gambor tak de...kalau ada gambor masa bas tu kena baling cat,sememang terrer ler aku..Diberitakan bas yang membawa rombongan DSAI dalam siri jelajah ke Perak telah dibaling dengan cat oleh lelaki yang menaiki kereta menuju ke Lumut.Walaupun adanya kawalan ketat dari pihak Polis namun pembaling dapat meloloskan diri.Kejadian berlaku dalam pukul 8.30 malam ketika Dato Seri Anwar sedang memberi tazkirah di masjid Titi Gantong.Kejadian yang berlaku sekelip mata itu menyebabkan anggota keselamatan tidak dapat berbuat apa-apa.Terdapat penghadang jalan ditengah tengah laluan menyukarkan untuk mengejar penjenayah.Semoga pihak berkuasa dapat berusaha bersungguh sungguh untuk mencari pelaku yang tidak bermaruah itu.Namun lapuran polis telah dibuat oleh pihak berkenaan.Sesungguhnya tindakan sebegini adalah suatu tindakan yang tidak bermoral dan bukan lah budaya masyarakat Malaysia,seperti juga berdebat dan berarak melakukan demontrasi.

           Nampaknya trend baling cat kepada bas rombongan semakin menjadi jadi.Namun perkara tersebut telah menampakkan lagi tindakan pengecut pihak pihak perlaku.Seperti kecut nya PM untuk berdebat,seperti kecutnya para menteri menunggu saat kejatuhan kerajaan BN,seperti kecut nya hati Madey, gusar akan terbongkar semua perbuatan.Sesunguhnya Umno Parit begitu gementar dengan kehadiran DSAI yang berjaya menarik perhatian masyarakat setempat,sesuatu yang sukar dilakukan oleh mana mana pemimpin utama Umno.Gelombang rakyat tidak bisa dibendung lagi.Ianya semakin merebak dengan marak, semaraknya perasaan marah rakyat kepada kerajaan yang belot ini.Kerajaan yang belot musti dihukum sewajarnya.Nantikan saat dan ketika dan jangan merasa hampa.

           Senang jer cakap..tapi cakap sini habis sini le...jangan main pukul sembunyi lah...kalau ade tulur..buat ler depan depan.Memang dasar pengecut.Main baling sembunyi semua orang berani.Kejadian ini adalah kali kedua berlaku dalam siri ceramah Pakatan Rakyat.Kali pertama berlaku adalah di Markaz Pas Kubang Chandong (sebelah Kedai Manjee).Ketika itu pelakun Hairi "Lt. Adnan" Othman sedang memberi ucapan.Tiba tiba satu batu besar mengenai atap bangunan dan jatuh mengenai tangan seorang makcik.Nasib baik tiada kecederaan yang teruk.Saya sempat bertanya makcik itu.."Mengapa Makcik Tak Elak??...Jawab Makcik itu.."Macam mana makcik nak elak...silat elak batu ..makcik belum belajar lagi.."...he..he..Aje ngan hampeeh makcik tuuu..

1 comment:

Anonymous said...

Polis perlu lebih bertanggungjawab. Jangan pandang ringan terhadap sebarang objek yang dibaling. Bagaimana jika bom yang dilontarkan? Takkan itupun polis akan lepaskan... tolonglah bertanggungjawab untuk rakyat secara adil dan saksama.

Linkwithin