Wednesday, February 25, 2009

KONSPIRASI UMNO : Ibarat kutu boleh diselisik


Kemelut politik negeri perak masih belum reda.Tuduh menuduh , saman menyaman menjadi tugasan rasmi ketika ini. Konflik ini tidak sepatutnya berlaku jika Umno gelojoh dan kemaruk kuasa .

Setelah puas Istana dijadikan perisai menyembunyikan kejahatan mereka PR pula diserang bertubi - tubi .Umno sedar bahawa parti mereka sedang mereput.Sokongan bukan melayu yang begitu merosot kepada BN membuatkan bertindak membabi buta.

Usaha terakhir mereka adalah dengan mengheret pihak istana kononnya tanda taat setia kepada Paduka Sultan .Sebenarnya helah ini adalah muslihat kotor mereka.Segala kesalahan mereka mahu dibebankan kepada Pakatan Rakyat.

Umno yang sudah berusia 63 tahun itu memang licik bermain politik jijik asalkan matlamat tercapai . Kes di Perak adalah jelas ianya adalah konspirasi tertinggi yang dirancang secara halus dan tersusun.

UMNO sengaja mahu melakukan rampasan kuasa kononnya PR sudah hilang majoriti.Dan secara terburu - buru mereka " memaksa " sultan mengiktiraf rejim haram Perak .

Jika difikir secara lojik kenapa tidak mereka menggunakan undi tidak percaya terhadap Ir Nizar pada bulan April nanti . ( jika sudah ada pelompat ?) bukankah itu lebih praktikal ?


Sebenarnya UMNO memang mahukan keadaan huru hara ini supaya mudah mereka memanipulasi berita .


Tapi sayang seribu kali sayang , lain dirancang lain yang menjadi .Harapan UMNO mahu menjadi jaguh membela daulat akhirnya memakan diri. Sebaliknya mereka yang mengelupur mencari jalan mahu menyelesaikan masalah yang dicipta.

Lebih lucu barisan peguam kerajaan haram BN pergi ke London mendapatkan nasihat " nenek" QC ( Queens council ) .Memang sesuai sangatlah UMNO parti sekular pergi mencari ' akar ' mereka .

Kalau tidak berjaya juga nanti bolehlah bertemu Presiden Israel Simon Peres mudah - mudahan dapat petunjuk .

Terkini tentang perbicaraan Nizar vs Zambry kelihatan semakin kusut .

Pesuruhjaya Kehakiman di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Mohamad Ariff Md Yusof hari ini memutuskan untuk menarik diri daripada mendengar kes berhubung jawatan menteri besar Perak.

Mohamad Ariff - bekas rakan kanan dalam firma guaman Cheang and Ariff dan bekas ahli PAS - memutuskan demikian ekoran bantahan daripada Jabatan Peguam Negara.

Nampak drama 'tempoyak' semakin mendebarkan. Lambat laun pasti tipu muslihat ini akan terbongkar juga .Kebenaran pasti datang kebatilan pasti hilang .


Bak kata peribahasa melayu ' ibarat kutu boleh diselisik ' .

( tipu muslihat atau keburukan walaupun disembunyikan akhirnya akan diketahui orang juga .

**kamus besar bahasa melayu U P & D m/s 648.

www.telokbakong.com

www.telokbakong.blogspot.com

http://kamarulbiz.blogspot.com

1 comment:

singamaraja said...

Auuum,

Alahai bagi Ibrahim Ali katak tu kutu yang kamu cari kan katak makan kutu kok !

Linkwithin