Sunday, May 11, 2008

Udah Tak Nak Rebut Jawatan?


Oleh KTB

Setelah pengumunan oleh MB Perak mengenai Ketua Kampung tentang elaun RM 200 serta tidak diberikan projek - projek kelas kecil suasana keghairahan melampau merebut jawatan sudah kendur.Namun kita sedia maklum ada sesetengah yang menawarkan diri mempunyai rekod yang kurang baik samada di dalam Pas mahupun Keadilan.Pihak pemimpin tertinggi parti-parti terbabit harus menapis calon calon dan mengadakan soal jawab dengan penduduk setempat agar mereka meluahkan pendapat agar calon terbabit telus dan tidak mengambil kesempatan kata org perak numpang tuuwii...

Zaman sekarang bukan untuk bermegah dan menggunakan kuasa yang ada sebaliknya memberi perkhidmatan terbaik untuk rakyat terbanyak.Bagi yang mempunyai sedikit ilmu agama tentu tahu menjadi pemimpin banyak tanggungjawab.Kita memikul amanah dan jikalau gagal dosa akan mengiringi kita ke perkuburan kelak.Dosa pemimpin paling ngetop kerana jikalau semasa pemimpinannya berlaku sumbang mahram,kadar jenayah tinggi serta dosa seangkatannya berlaku dia lah orang paling bertanggungjawab.Mudah kita lihat di kampung kampung kita ada orang alim ulama kurang nak merebut jawatan ini kerana mereka tahu hukum dan khuatir tak mampu melaksanakannya.

Golongan yang numpang tuuwii nilah yang beria-ria melobi.Jikalau mereka ini dilantik dikhuatiri akan mendatangkan musibah lebih dari Ketua kampung dari Umno dulu.Malah terdapat juga Ketua kampung dari Umno dulu yang mesra dengan anak buahnya.Sepatutnya Pakatan Rakyat mencari yang lebih baik lagi dari mantan Ketua kampung dahulu.Kalau setakat.....tak payahlah.

Pas dan Keadilan Parit harus meletakkan calon dalam Pilihanraya Ketua Kampung kelak dengan sebaik baiknya.Adakan musyawarah segera dan elakkan dibuai khayalan kemenangan dalam PRU 12 lalu.Udah ler tu menyambut kemenangannya kalau kata berpoye-poye kang marah pulak.Banyakkan penerangan ke kampung kampung mengenai dasar dan polisi kerajaan Perak.Gunakan kesempatan zaman memerintah ini dengan baik.Jangan terngange 5 tahun akan datang nguling dalam PRU 13.

Pendapat ikhlas ini untuk semua penyokong Pakatan Rakyat.Bagi pihak kerajaan negeri Perak sudah nampak ke arah positif tetapi ahli ahli yang dibawah ini nyeronggeng jer bebiyor deme nyembang kat kedai kopi.Udah menang buat ler koje ye ke dak!!!


Apa pun Hidup Pakatan Rakyat!Takkan nak syok jer kan kene juga tegur -tegur.Barulah menjadi penyokong yang codek idak ler memburu babi......kalau dalam BN ni banyak penyokong memburu babi,yes yes jer...
Kalau orang Pas dan Keadilan marah ni maaf ler.Nak pecat tak boleh hahaha....teman bukan ahli!!!Selamat Malem...(baca dengan nada Aziz Sattar).

1 comment:

Amri said...

idak yop kalau dalam Muktamar PAS. Tuan Guru Presiden dan Tok Guru Mursyidul Am pun dikritik hebat tak de masalahnye, itulah krtik yang membina, teman sokong sepenuhnye pendapat mike, cikgu Rapie dan PAS Kawasan Parit pun setuju dengan mike agaknye.

Linkwithin