Saturday, July 19, 2008

Pro & Kontra Muzakarah PAS - UMNO

Bertahun yang lalu ibarat pinangan di tolak bertalu bertalu.Kini yang dipinang dulu beria-ria meminang pula.Ikut resmi dulu lelaki meminang perempuan,kini dunia dah nak kiamat perempuan yang dah monopous pula meminang lelaki.Aduh,aku tak mengerti ini filem.Filem melayu memang membosankan kecuali filem P.Ramlee!!!

Persoalan yang bermain di benak hatiku ini,mengapa..mengapa baru kini Umno ingin bermuzakarah setelah sekian lama PAS menjemput...dan mengapa pula hanya dengan PAS semata tidak melibatkan pemimpin melayu di kalangan PR{melayu PKR dan PAS le}.Relevankah muzakarah ini,matlamatnya demi perpaduan melayu?Ahhh...Aku sudah bosan mendengar perpaduan melayu.Muntah mongek...

50 tahun masih membicarakan isu perpaduan melayu.50 tahun Umno gagal berfungsi membela melayu...malah dosa besarnya lagi adalah kegagalan membela Islam .Tak perlu bermuzakarah,UMNO tu masuk jer PAS dan PKR.Bersatu dalam Pakatan Rakyat,tak payah mengada-ngada membuang masa.Dah tersepit baru nak bermuzakarah,tindakan yang mudah dibaca dari golongan terdesak.Pas dah banyak berkorban,dalam Islam memang digalakkan namun cukuplah sekali terkena.Pada aku muzakarah ini tak kemana kalau dengan Umno,tak percaye kome nengok ler nanti.Umno dah nak masuk liang lahad,kalau ikut akal logik ler{jangan kome ngate aku sekular pulak},runding-runding tetiba Umno padam,tinggal PAS terkonteng-konteng tak ker koje sia-sia.INI BAHAGIAN KONTRA.

INI BAHAGIAN PRO:Kalau udah ngeletek sangat nak muzakarah juga kena TEGAS dan BERNAS.Kebijaksaan dan Prisip pimpinan PAS harus diserlahkan dalam muzakarah dengan UMNO.Banyak yang perlu dibincangkan,kalau Umno keras kepala blah jer.Bukan PAS yang terhegeh-hegeh nak 'berdating' kali ni.Kene ego bertempat ler juga dengan Umno yang benak tak bertempat ni.PAS anto ler orang yang codek- codek banyak.Bukan codek-codek sikit,nanti kene gulai dengan UMNO.

Isu-Isu yang aku rasa perlu di utamakan:
(BERGABUNG DENGAN UMNO JANGAN HARUS DI SEBUT)

NO Wahid: Menghapuskan Islam Hadhari yang merepek mereban tu.Berkampung-kampung jer programnya.

NO. 2: Peruntukkan Kewangan ke negeri di bawah PR di segerakan,jangan double trouble jer macam sekarang.Konsesi lebuhraya di semak semula.Harga minyak di turunkan semula.

NO 3:Membebaskan sepenuhnya SPR,BADAN KEHAKINAN serta yang sewaktu dengannya dari pengaruh kerajaan.Jangan lupe isu liwat,all...tantuya.

NO 4: Media di beri ruang dan peluang sama rata tanpa mengira fahaman politik.Udah jemu nengok muka deme jer kat TV.

NO 5; Isu sekolah agama rakyat(SAR) harus diutamakan,mengembalikan kegemilangan bahasa jawi.Yang paling penting isu pendidikan udah jadi komersial bebenor.Matlamat pendidikan negara harus digubal semula dan mesra rakyat(idak ler perit beno nyekolah anak).

NO 6 : Kabo kat UMNO pesanan aku ni 'MALAYSIA INI BUKAN MAK BAPAK UMNO PUNYA'.Kalau dia dapat menjiwai yang ini,maka berjayalah muzakarah ini.Boleh ler muzakarah seterusnya.


TG Nik Aziz baru cakap nak cari orang tgh,UMNO kata muzakarah dah bermula,macam orang gila talak.Muzakarah gagal esok nyalahkan PAS penyudahnye.Oleh itu muzakarah ini seeloknya bior telus tembus menembus pada biji mata rakyat buat ler siaran langsung lantak ler tiap-tipa malam dari nengok siaran langsung Gang Starz tu,Jom Heboh tu.

p/s:Aku teringin benor debat dengan gtrs amy.Lampa le......

No comments:

Linkwithin