Wednesday, June 12, 2013

Penduduk Bota Membuat Laporan Polis Tentang Dakwat Kekal Yang Tidak Kekal

Seri Iskandar 8hb Jun 2012-Pengundii pengundi di DUN Bota  hari ini membuat laporan polis terhadap Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengenai isu dakwat kekal yang digunakan pada hari mengundi, 5 Mei lalu.

Laporan ini adalah sorotan selepas pemimpin tertinggi parti mengambil tindakan membuat laporan Polis terhadap dakwat kekal yang digunakan didalam PRU 13 , Salah seorang dari pengundi yang membuat laporan itu,Encik Nazri Hassan 47,berpendapat bahawa rakyat seluruh negara juga perlu mengambil inisiatif tersebut untuk menguatkan petiyen yang akan dibuat oleh Pakatan Rakyat nanti.

Kira-kira 10 pengundi telah membuat laporan polis di kawasan Parlimen Parit,dan dijangkakan akan ramai lagi pengundi pengundi kawasan Parit akan berbuat seperti itu.


"Datuk Seri Anwar Ibrahim memulakan membuat laporan polis mengenai isu dakwat kekal.Kami akan beramai ramai akan terus membuat lapuran Polis terhadap isu ini"kata Tuan Haji Zakaria,Setiausaha PKR Cabang Parit.


Laporan Polis dilakukan di Pejabat Polis Daerah Seri Iskandar.Turut sama menyertai dan memantau ialah Ustaz Zulkifli Ibrahim,Calon DUN Bota pada PRU 13.Beliau menyeru kepada pengundi pengundi yang mendapati dakwat kekal hilang dalam jangkamasa 5 hari agar tampil membuat laporan Polis,dengan cara ini beliau berharap suara rakyat yang mahukan pilihanraya yang adil serta telus akan didengari oleh pihak pihak yang terbabit.

"Sekarang saya percaya seluruh negara akan mengambil inisiatif membuat laporan polis, apabila cuci jari, dakwat hilang tak sampai pun 5 hari.Seluruh Malaysia, telah ada berapa puluh ribu laporan polis dibuat," katanya pada TBO di sini, hari ini.

No comments:

Linkwithin