Friday, October 16, 2009

Jangan Harap Umno Berubah!!


Perhimpunan Agung Umno masih kekal dengan aksi 'stereotype'nya.Saban tahun kita di sajikan dengan 'hiburan yang di jangkakan'.Setiap perwakilan berlumba-lumba menonjolkan diri dan mahu membuktikan aku lah pemgampu no wahid!!!

Apakah yang telah di laungkan dalam perhimpuan 2008 telah di laksanakan ?.Keris sana sini dan semua ini tidak lebih sekadar retorik yang di agung di angguk oleh setiap perwakilan.Apa perlunya di siarkan di muka utama buletin utama?Ia adalah perhimpunan Agung Umno,bukan semua rakyat malaysia ahli Umno!!!

Ini penyalahgunaan jentera kerajaan apabila RTM memberi liputan tak berbelah bagi.Maka tahun depan pasti berulang lagi.Ini contoh yang mudah Umno tetap tak berubah cuma sekadar menjadi bahan jenaka rakyat Malaysia.

Apa perlunya menyerang Anwar setiap kali perhimpunan,tindakkan bodoh sombong yang tak mendatangkan manfaat malah memakan diri balik menambah kebencian rakyat.Anwar pasti tersenyum girang melihat gelagat angkuh Khairy Jamaluddin.Kenapa Ezam kurang menonjol dalam perhimpunan kali ni...!!!Dah tak laku kot...Umno dah tak relevan,ucapan Najib membuktikan pemimpin Umno lebih mementingkan diri dari mendampingi masalah rakyat.Itulah amalan Umno selama ini dan di sahkan oleh Najib semalam.Tak percaya tengok perhimpunan tahun depan pasti masih berlegar2 isu yang sama.Perhimpunan yang membazirkan masa.

Kesimpulannya perhimpuan agung Umno bukan menyelesaikan masalah cuma sekadar membangkitkan masalah tanpa kerja2 mengatasinya.Jangan harap kata-kata manis dari Umno.
Veteran Umno berkata tanpa Umno tiada melayu ...porahhh...sehingga kini masalah melayu makin bertambah di bawah pemerintah Umno.

'Umno Haprak Membikin Semak Kepala Hotak'

3 comments:

mosabit said...

sebagai contoh jer.....kat singapura takda umno tapi melayu tetap hidup...kat siam takda umno..tapi melayu terus meriah.....
kat capetown takda umno tsapi melayu segar......kat brunei takda umno tapi melayu hidup senang......

so...umno jangan terus menerus tipu melayu ok?

Amri Mat Saaid said...

he he aje beno

msinc said...

umenor dah hensapp?dah berubah?...akan dengorr???...yele bila kuasa dah nak gugpr macam macam ler janji kome....?bila kome kuat...kome akan lupe diri...so jangan le nak percaya labon2 deme nih

Linkwithin