Saturday, May 23, 2009

Zambry menang dimahkamah tetapi tidak dihati rakyat .

kelulut@telokbakong.com

22.05.09

Mahkamah Rayuan hari ini mengumumkan Datuk Seri Zambry Abd Kadir sebagai menteri besar Perak yang sah.

Keputusan itu membatalkan penghakiman Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur minggu lalu yang mengesahkan kedudukan asal Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin.

Panel tiga hakim itu - yang telah mendengar hujah kedua-dua pihak di Putrajaya seharian semalam - sebulat suara menerima rayuan Zambry.

Dalam penghakimannya, ketiga-tiga mereka berhujah bahawa hakim mahkamah tinggi Datuk Abdul Aziz Abd Rahim membuat kesilapan dalam keputusannya dan Sultan Perak layak melantik Zambry apabila Mohamad Nizar hilang majoriti dalam DUN.
Sementara itu, Sulaiman memberitahu mahkamah bahawa pihaknya akan mengemukakan rayuan kepada Mahkamah Persekutuan.

Buat ketika ini kita akur dengan perjalanan perbicaraan .Pihak yang berkuasa sudah tentu akan mempertahankan dengan segala kekuatan. Mereka mahu menjaga maruah golongan tertentu .

Tetapi bagi PR maruah rakyat itu yang paling utama.Biarlah Zambry mengiringi Sultan untuk tugas rasmi . Ir Nizar juga ada tugasannya sendiri.

Nizar lebih disenangi rakyat. Mereka mengetahui siapa yang jujur ketika berkhidmat.Anda saksikan kemana- mana Nizar pergi beliau akan dIkerumuni oleh rakyat jelata.Walaupun sudah dinafikan oleh Mahkamah Rayuan .

Aura Nizar tidak boleh dibatasi oleh undang - undang yang buatan manusia .Percayalah YB Nizar akan sentiasa menjadi ikon rakyat Perak .

Yop Nizar ! you are never walk alone .

www.telokbakong.com

www.telokbakong.blogspot.com

No comments:

Linkwithin